پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تمام درختان محوطه کاخ مروارید کرج در معرض خطر و آسیب جدی هستند که این موضوع نیازمند ورود سازمان سیما و منظر شهری است.

شعارسال: پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منطر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  گفت: سه حلقه چاه عمیق در محوطه کاخ مروارید کرج وجود دارد که تنها یک حلقه از آن ها فعال است و دو حلقه دیگر نیاز به کف شکنی دارد که با وجود تمایل اداره کل میراث فرهنگی کرج به رفع مشکل اما توانایی فنی و مالی انجام این امر توسط این اداره کل وجود ندارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن اشاره به خطراتی که درختان این محوطه را تهدید می کند، افزود: چاه های موجود در محوطه علاوه بر اصلاح، نیازمند برطرف کردن مشکلات الکتریکال و مکانیکال هستند تا آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز و درختان این محوطه تأمین شود که سازمان‌ سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج به عنوان متولی فضای سبز شهر باید در این موضوع ورود کند.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان است و با استفاده از عوارض و مبالغ دریافتی از مردم شهر را اداره می کند، اذعان کرد: زمانی که هزینه ای توسط شهروندان بابت بهسازی عرصه ای پرداخت می شود، مردم حق استفاده از فضاهای شهر را دارند لذا فضاهای سبز شهر نیز باید آماده حضور شهروندان باشد.

وی افزود: فضای سبز شهری یکی از اصلی ترین منافع عمومی است که در این راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج هر هزینه ای را تقبل می کند تا محوطه کاخ مروارید آماده حضور شهروندان شود و مردم بتوانند از آن به عنوان یک پارک عمومی استفاده کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج عنوان کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته، اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی جهت بازسازی فضای سبز و مبلمان شهری کاخ مروارید در نظر گرفته شده و توافق نامه ای با اداره کل میراث فرهنگی استان البرز صورت گرفته، طرح پیشنهادی ارائه و بازنگری توسط آن ها انجام شده و طرح به سازمان‌ میراث فرهنگی و گردشگری در تهران ارسال شده است.

بضاعتی پور با اشاره به فرصت اندک جهت نجات جان درختان تصریح کرد: رایزنی هایی با مدیرکل میراث فرهنگی کرج انجام و مقرر شده تا هفته آینده پاسخ نهایی از سوی سازمان و اجازه ورود سازمان سیما و منظر شهری کرج به محوطه کاخ مروارید صادر شود و در غیر این صورت با اخذ حکم قضایی از دادستان، برای نجات جان درختان به این امر ورود می کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24خرداد1398 ، کدخبر: 13980324000501: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین