پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، گفت: پس از ۷ سال کار کارشناسی با همکاری سازمان برنامه و بودجه فهرست بهای واحد پایه رشته مرمت بناهای تاریخی در خرداد ماه ۹۸ به عنوان ۱۹ فهرست بها منتشر می شود.
شعار سال: معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، گفت: پس از ۷ سال کار کارشناسی با همکاری سازمان برنامه و بودجه فهرست بهای واحد پایه رشته مرمت بناهای تاریخی در خرداد ماه ۹۸ به عنوان ۱۹ فهرست بها منتشر می شود.

بر اساس اعلام روز شنبه میراث آریا، «محمدحسن طالبیان»، افزود: این فهرست‌بها به امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است. این موضوع هفته گذشته به امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است.

وی به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: نخستین بار در بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۷۸ از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد کارها به صورت امانی اجرا نشود و در سال ۱۳۸۴ نیز اولین فهرست بهای سازمان با ۲۴۰ آیتم به صورت داخلی ابلاغ شد.

وی گفت: نخستین فهرست‌بهای دارای مجوز خاص نیز در سال ۱۳۸۹ با ۴۳۰ مورد و دومین فهرست بها دارای مجوز خاص در سال ۱۳۹۱ با ۸۳۰ عنوان از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: پس از ۷ سال کار کارشناسی مستمر و با همکاری سازمان برنامه و بودجه فهرست بهای واحد پایه رشته مرمت بناهای تاریخی در خرداد ماه ۹۸ به عنوان ۱۹ فهرست بها منتشر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در تهیه این فهرست بها یک کمیته متشکل از کارشناسان ستادی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد که در بخش ستادی با استفاده از توان استانی، کمیته‌های استانی شکل گرفت و ۸ کمیته استانی به عنوان استان‌های معین و ۲۳ استان همجوار در کنار ستاد کار را پیش بردند.

طالبیان گفت: این فهرست بها با ۹۵۰ شرح ردیف و۱۱۵۰ مورد به عنوان ۱۹ فهرست بهای مصوب سازمان برنامه و بودجه منشتر شد و در تصویب آن بالغ بر ۱۲۰ جلسه کارشناسی تشکیل و فهرست مذکور در ۱۲ فصل و ۵ پیوست تنظیم شد.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: در تنظیم این فهرست بها ۷ میلیون دیتا برای تنظیم آنالیز بها شرح ردیف هابر اساس کارسنجی و محاسبه تهیه شد و بالغ بر ۳۷۰۰ ساعت کار کارشناسی برای آن صرف شده است. در تهیه این فهرست بها علاوه بر استفاده از متخصصی داخلی از تجربیات پیمانکاران و استادکاران سنتی، مشاوران حوزه میراث فرهنگی و پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی کمک گرفته شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398، کدخبر: 83354700 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین