پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
یک روانشناس خانواده با اشاره به افزایش زندانیان مهریه در کشور اظهار کرد: افرادی که مهریه‌های سنگین طلب می‌کنند هدفی جز کسب درآمد ندارند.
شعارسال: یاسر یادگاری درباره بالا رفتن زندانیان مهریه در کشور اظهار کرد: متأسفانه شرایط اقتصادی امروز کشور برخی از دختران را به این فکر فرو برده تا به ازدواج نگاهی متفاوت داشته و درحقیقت ازدواج را به یک شغل تبدیل کرده‌اند، به‌طوری که برخی از دختران در دادگاه‌های خانواده هستند که بیش از سه یا چهار مرتبه ازدواج می‌کنند و این افراد با هر فردی که ازدواج می‌کنند مهریه خود را به اجرا می‌گذارند و همین امر یکی از دلایل بالا رفتن آمار زندانیان مهریه در کشور است.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات اقتصادی مردم حل شود امکان دارد که برخی از جوانان نگاهی اسلامی به ازدواج داشته باشند، گفت: البته پسران نیز برای اینکه به دختر مورد علاقه خود برسند دست به هر کاری می‌زنند و برای مثال مهریه‌های سنگین را قبول می‌کنند و همین امر در آینده برای آنها مشکل‌ساز می‌شود. هم‌اکنون بسیاری از زندانیان مهریه جوانان با استعدادهای مختلف هستند که به‌دلیل منطقی ازدواج نکردن دچار مشکلات مختلفی شده‌اند.

این روانشناس خانواده خاطرنشان کرد: برخی از جوانان کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج را جدی نمی‌گیرند و همه افرادی که قصد ازدواج دارند با این دیدگاه که مشکلات برای دیگران است، بدون فکر مراحل ازدواج را طی می‌کنند و بعد از ازدواج با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

یادگاری گفت: برخی جوانان از نظر ژنتیکی با یکدیگر سازگاری ندارند و در آینده در بحق فرزندآوری با مشکل مواجه می‌شوند اما اصرار دارند که با یکدیگر ازدواج کنند چراکه این افراد دچار هیجان اوایل شکل‌گیری خانواده شده‌اند. در حال حاضر افراد بسیاری هستند که علی‌رغم هشدارهای کلاس‌های مشاوره بر عدم ازدواج با یکدیگر، با هم ازدواج می‌کنند و این عامل بر کاهش جمعیت نیز تأثیر خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اکثر دخترانی که مهریه بالا را طلب می‌کنند هدفی جز کسب درآمد ندارند و پسران باید در این زمینه هوشیار باشند تا در دام این افراد نیفتند و زندگی خود را به تباهی نکشانند. از طرفی با توجه به قیمت سکه و طلا، افرادی که باید مهریه بالا بدهند، از ارائه آن به‌دلیل بالا رفتن قیمت طلا معذورند، لذا باید به زندان بروند.

این روانشناس خانواده اذعان کرد: اگر طرح قوه قضائیه درباره بازنگری قانون رسیدگی به زدانیان مهریه اجرایی شود و افراد ناتوان در پرداخت مهریه از زندان آزاد شوند اقدامی مفید در این خصوص صورت گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398 ، کدخبر: 398247 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
وقتی تمکین مالی نمیشن مجبورن که اینکار را انجام بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین