پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۴۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
جمالی‌نوبندگانی گفت: یکی از اصلی‌ترین موانع رونق تولید در کشور بانک‌ها هستند. بانک‌ها با عملکردشان به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای تولید در کشور ما شناخته می‌شوند که از رونق و پیشرفت تولید، کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی ممانعت می‌کنند.
شعارسال: سال ۹۸ از سوی رهبر انقلاب به نام «رونق تولید» نام‌گذاری شد ولی با گذشت سه ماه از این سال، متاسفانه تولیدکنندگان از موانع موجود گله‌مند هستند و وجود برخی قوانین دست و پا گیر را مانع از پیشرفت کارشان می‌دانند.

با وجود اینکه تحریم‌های موجود تاثیر منفی و قابل ملاحظه‌ای در روند تولید در کشور داشته ولی به گفته برخی از تولیدکنندگان، دولت می‌تواند با اعمال سیاست‌های صحیح در راستای حمایت واقعی از تولید داخلی، گام‌های مثبتی بردارد.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده فسا در مجلس دهم با بیان اینکه عوامل متعددی در بحث رونق تولید موثر هستند به اقتصاد۲۴ گفت: فرهنگ تولید در کشور ما نیاز به بازسازی دارد، خوب است که مردم بپذیرند که برای پیشرفت کشورشان باید روی به خرید کالاهای ایرانی بیاورند و در همین راستا دولتمردان که قصد حمایت از تولید را دارند باید به صورت واقعی وارد میدان شوند و فقط شعار حمایت از تولید را سر ندهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مهمترین رقیب تولید در کشور، قاچاق است که بایستی جلوی آن گرفته شود. طبق اعلام دولت، سالیانه حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که بسیاری از این کالاها از اجناس بی‌کیفیت و ارزان قیمت است.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: از طرفی، مهمترین معضل تولید، بانک‌ها هستند. بانک‌ها با عملکردشان به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای تولید در کشور ما شناخته می‌شوند که از رونق و پیشرفت تولید، کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی ممانعت می‌کنند.

وی گفت: تولیدکنندگان نمی‌توانند با بهره‌های بالای تسهیلات بانکی چرخه تولید خود را بچرخانند زیرا باید درآمدشان به قدری بالا باشد تا ابتدا بتوانند اقساط بانکی خود را که سود بالایی دارند را پرداخت کنند و در ثانی هزینه‌های جاری اعم از حقوق پرسنل و انرژی را نیز بپردازند که این اتفاقات باعث شده تولید داخل آن‌طور که باید و شاید به منصه ظهور نرسد.

جمالی با تاکید بر اینکه بانک‌ها به بنگاه‌های معاملاتی تبدیل شده‌اند، افزود: اکنون اقدامات بانک‌ها یکی از اصلی‌ترین موانع تولید است و راه‌حل این مشکل فقط با یک دستورالعمل حل نمی‌شود بلکه باید به صورت ریشه‌ای به این موضوع پرداخت و تا زمانی که مشکل سودهای بانکی و قاچاق در کشور رفع نشود تولید رونقی نخواهد یافت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398 ، کدخبر: 102404 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین