پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
مدیرکل مدیریت بحران قم، با تاکید بر ضرورت پیگیری اجرای طرح بیمه اجباری ساختمان‌ها در این استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع بیمه ساختمان‌ها در مقابل حوادث طبیعی ضرورت دارد تا شهرداری و شورای اسلامی شهر قم این موضوع را پیگیری و به صورت اجباری تمام ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی شهر را بیمه حوادث کنند.

شعار سال: محسن اوروجی درس گرفتن از تجربه‌های موفق در بلایای طبیعی را ضروری دانست و افزود: یکی از تجربه‌های موفق در برخی مناطق دچار حادثه، بیمه بودن ساختمان‌ها توسط شهرداری و یا دهیاری منطقه بود که این موضوع موجب شد تا تمام خسارت‌های وارده توسط بیمه با عزت و احترام به حادثه دیدگان پرداخت شود.

وی ادامه داد: اگر خانه‌های مناطق دچار بحران پیش از بروز حادثه بیمه بودند، هیچ نگرانی برای بازپرداخت خسارت‌ها پس از هر گونه حادثه و بلای طبیعی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران قم، بیمه ساختمان‌ها و حفظ حریم رودخانه‌ها را دو ضرورت مهم برای کاهش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل دانست و گفت: مهمترین مشکل استان در ایام سیل فروردین ماه مربوط به مناطقی بود که قوانین و مقررات کشور برای رعایت حریم رودخانه‌ها را رعایت نکرده بودند ولی در جاهایی که حریم رودخانه رعایت شده بود هیچ‌گونه مشکلی در استان رخ نداد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از خانه‌های آسیب دیده مناطق سیل زده کشور فاقد بیمه بودند، جبران این خسارت‌ها تنها با کمک‌های دولتی و مردم ممکن است که با توجه به حجم خسارت‌های وارد شده و محدودیت اعتبارات دولتی، برای جبران این خسارت‌ها دولت باید تمام طرح‌های عمرانی کشور را تعطیل کرده تا بتواند هزینه بازسازی شهرهای آسیب دیده را تأمین کند و این در حالی است که اگر ساختمان این شهرها بیمه بود، امروز بسیاری از نگرانی‌های موجود برای بازسازی این مناطق برطرف می‌شد.

وی، اجرای طرح‌های آبخیزداری را در کنترل حجم سیلاب ورودی به رودخانه‌های استان ضروری دانست و ادامه داد: اواخر سال گذشته طرح آبخیزداری در بالادست نیزار و پردیسان قم به بهره برداری رسید که این طرح بخش مهمی از سیلاب را در بالادست مهار کرد.

اوروجی اظهار داشت: سد الغدیر قم بر اثر بارش‌های باران اواخر امسال سرریز و خروجی این سد به بیش از ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید ولی به دلیل اینکه در پایین دست این سد، حریم رودخانه قره چای در ساخت و سازها رعایت شده بود، این سیلاب هیچ‌گونه خسارتی در پی نداشت.

وی، با اشاره به موفق بودن اجرای طرح بیمه اجباری برای واحدهای مرغداری‌های مرغداری استان گفت: با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان و درگیر شدن بسیاری از قم با این بیماری که منجر به تلفات سنگین در این زمینه شد، بیمه ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به مرغداری‌های استان پرداخت کرد که اگر این واحدهای مرغداری بیمه نبودند، امروز بسیاری از آنها ورشکسته بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 25 خرداد 98، کد مطلب: 83350290:www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین