پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
مومنی راد گفت: مدیرمسئول هفته نامه «امید جوان» به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و به اتفاق آرا مستحق تخفیف دانسته نشد.

شعار سال: احمد مومنی راد سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران در تشریح جلسه امروز دادگاه مطبوعات اظهار کرد: مدیر مسئول سایت «پرتاب نیوز» به اتهام افترا به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد: مدیر مسئول سایت «بانک ورزش» به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

مومنی‌راد افزود: مدیرمسئول هفته نامه «امید جوان» به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و به اتفاق آرا مستحق تخفیف دانسته نشد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: به این پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی رسیدگی شد.

گفت و گو با سردبیر «امید جوان»

در پی انتشار این خبر در خبرگزاری میزان، سردبیر هفته نامۀ امید جوان دربارۀ کم و کیف جلسۀ دادگاه اظهار داشت: جوّ دادگاه کاملا مثبت بود و با حوصله و روی باز توضیحات را شنیدند. مدیر مسؤول و وکیل نشریه هم با استدلالات حقوقی و به تفصیل موارد مطروحه را پاسخ دادند و خصوصا بر این نکته تأکید ورزیدند که پیشتر در دادسرای فرهنگ و رسانه قرار منع تعقیب صادر شده بود ولی به تشخیص دادیار محترم تشکیل این جلسه لازم دانسته شد. از این رو انتظار داشتیم نظر هیأت محترم منصفه نیز اعلام برائت باشد چرا که درج پیامک خوانندگان آن هم با جرح و تعدیل و پاسخ گویی و با قصد افزایش اعتماد مخاطبان به رسانه های داخلی را مصداق شایعه پراکنی نمی‌دانیم.

وی گفت: امید جوان نشریه ای 24 ساله است و رکورددار انتشار بی وقفه یک نشریه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غیر روزنامه ای و در طول 24 سال گذشته هیچ‌گاه دادگاهی نشده بود و امیدواریم وقتی در بحران اقتصادی و گرانی کاغذ و رقابت فضای مجازی همچنان در صحنه هستیم مشکل دیگری پیش نیاید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 26 خرداد 98، کد مطلب: 673528:www.asriran.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین