پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۴۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کنکور سراسری در کمتر از سه هفته دیگر برگزار می‌شود، داوطلبان باید در فرصت باقیمانده مرور دروس عمومی را آغاز کنند.
شعار سال: کنکور سراسری در کمتر از سه هفته دیگر برگزار می‌شود، داوطلبان باید در فرصت باقیمانده مرور دروس عمومی را آغاز کنند.

 کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجه و هنر در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود.

در همه این گروه‌ها ۱۰۰ سؤال از دروس عمومی طرح می‌شود که داوطلبان در مدت زمان تعیین‌شده باید به آن‌ها پاسخ دهند.

دروس عمومی شامل چهار درس ادبیات، زبان عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی است. برای هر یک از این درس‌ها ۲۵ سؤال در نظر گرفته شده است که مجموعاً ۱۰۰ سؤال می‌شود.

مرور این دروس در فرصت باقیمانده از اهمیت خاصی برخوردار است و داوطلبان نباید از مرور این دروس غافل شوند. به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که برای مرور دروس عمومی در حالت عادی یک‌سوم از وقت خود را اختصاص دهند. البته داوطلبانی که در دروس عمومی ضعف دارند باید وقت بیشتری را در نظر گیرند.

برای مرور داوطلبان می‌توانند به یادداشت‌برداری از کتاب‌ها و منابع مراجعه کنند و پس از خواندن نکات به نمونه سؤالات مراجعه شود. بسیاری از کارشناسان برنامه‌ریزی تحصیلی معتقدند در انتهای هر روز در فرصت مرور نمونه سؤالات همان درس نیز حل شود چراکه حل نمونه سؤالات می‌تواند ماندگاری در حافظه را تقویت کنند.

داوطلبان در مرور دروس عمومی به بودجه‌بندی سؤالات نیز باید توجه کنند. در درس ادبیات معنی لغات، تاریخ ادبیات، املاء صحیح کلمات، آرایه‌های ادبی، قواعد زبان فارسی، قرابت معنایی مدنظر طراحان سؤال است.

در درس عربی ترجمه و تعریف عربی، سؤالات مفهومی از متن عربی، تجزیه و تحلیل، اعراب‌گذاری و قواعد عربی مدنظر است. در درس دین و زندگی بیشتر سؤالات از درک آیات و روایات است. در درس زبان نیز گرامر، معانی لغات، کلوز تست و درک مطلب است.

فراوانی برخی از بخش‌ها بیشتر است داوطلبان با تأکید بر این بخش‌ها می‌توانند نتایج بهتری کسب کنند. هر سؤال درست چهار درصد نصیب داوطلبان می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398، کدخبر: 398871 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین