پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد در قبال تحولات منطقه مواضع عقلانی‌تری از سوی انگلیس شکل بگیرد.
شعار سال:  حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  با اشاره به مواضع انگلیس در انفجار نفتکش‌ها اظهار کرد: انگلیسی‌ها یکی از سیاست‌هایشان این است که مانع از تنها شدن آمریکا در تحولات جهان شوند و در موضوع نفتکش‌ها آمریکایی‌ها واقعا تنها شدند و انگلیسی‌ها به کمک آنها آمدند در حالی‌که هیچ بازیگر دیگری از آنان حمایت نکرد.
وی با بیان اینکه بازگشت انگلیس از مواضع خود مسبوق به سابقه است افزود: اکنون هم جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مواضع عقلانی‌تری از سوی انگلیس شکل بگیرد. مقام‌های انگلیسی گمان کردند شاید حمایتشان از آمریکا کمک‌های دیگری در پی داشته باشد، اما خود انگلیسی‌‌ها هم در انزوا قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایرانی‌ها بازیگران معقولی هستند و جهان هم به این درایت اذعان کرده است. راهبرد جمهوری اسلامی ایران ثبات محور است و وارد بازی‌ای نمی‌شویم که بی‌ثباتی در منطقه را دامن بزند.
فلاحت‌پیشه با تأکید براینکه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان از نگاه ما مشکوک است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم کمیته حقیقت‌یاب منطقه‌ای با حضور ایران شکل بگیرد و موضوع را پیگیری کند و بعد یک سری سازوکارها مانند احیای موافقتنامه دهه ۹۰ را می‌توانیم شکل دهیم که به‌هرحال حریم امنیتی برای مبادلات دریایی شکل بگیرد.
وی گفت: ایرانی‌ها همواره حساسیت‌ و سوابق تاریخی دارند برای چند روز سابقه خود را خراب نمی‌کنند.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398،کدخبر: 398937،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین