پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که ایران آماده پاسخ به هرگونه تعرض نظامی آمریکا بوده و از توانایی هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر برخوردار است.
شعارسال: این شبکه تلویزیونی روز چهارشنبه گزارش داد: پاتریک شاناهان سرپرست سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دلیل مسائل شخصی از این سمت کناره گیری کرد، در حالی که دستور اعزام یک هزار نظامی آمریکایی به منطقه خاورمیانه را صادر کرده بود. دستوری که احتمال تنش را بالا می‌برد.

سی ان ان اضافه کرد: از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در عرض شش ماه با دومین تغییر در مهم‌ترین پست پنتاگون مواجه شده است، روز سه شنبه (روزگذشته) در مصاحبه با تایم حمله به نفتکش‌ها را مسأله‌ای جزئی خواند و افزود که خواهان جنگ با ایران نیست.

این شبکه آمریکایی گفت: از دیگر سو ایران نیز گفته که خواهان جنگ نیست، ولی فرماندهان نظامی در تهران افزوده‌اند که به هر تجاوز نظامی پاسخ خواهند داد.

فردریک پلتن خبرنگار این شبکه تلویزیونی از تهران ادامه داد: مقامات عالی رتبه ایران در پاسخ به اقدام دولت ترامپ و پنتاگون برای اعزام نظامیان بیشتر به منطقه، این اقدامات آمریکا را رفتاری متجاوزانه قلمداد کرده اند که می‌تواند تهدیدی برای کشور باشد.

وی گفت: به همین منظور اظهاراتی بسیار قوی از سوی فرماندهان نظامی ایران منتشر می‌شود که ایران از موشک‌های پیش رفته بالستیکی برخوردار بوده و قادر است ناو هواپیمابر آمریکایی را مورد هدف قرار دهد.

خبرنگار سی ان ان در تهران ادامه داد: یک فرمانده ارشد نظامی ایران گفته است که تهران به دقت رفتار آمریکا در خلیج فارس را زیر نظر دارد و چنانچه آمریکایی‌ها دست به هر تحرکی بزنند پاسخ کوبنده‌ای به آن داده خواهد شد.

"رابرت بائر"(Robert Baer) تحلیلگر اطلاعاتی و امنیتی شبکه سی ان ان در گفت و گو با این شبکه در این باره گفت: استنباط من این است که ترامپ خواهان جنگ نیست چرا که آمریکا فاقد ارتش لازم برای جنگ است و بهتر است به ایران بلوف (نظامی) نزنید.

سی ان ان در ارتباط با تحولات منطقه این پرسش را از وی مطرح کرد: ترامپ در مصاحبه با نشریه تایم که از وی پرسید آیا گزینه نظامی علیه ایران را مدنظر دارد؟، پاسخ داد: "من چنین چیزی نمی گویم و اصلاً نمی توانم چنین چیزی بگویم".

سی ان ان در ادامه پرسید: ما شاهد ارسال پیام های متناقض از سوی دولت آمریکا هستیم از یک سو نیروی نظامی با ادعای افزایش تهدید به منطقه اعزام می کند و به تهران هشدار می دهد که هیچ سرباز آمریکایی را هدف قرار ندهد در غیر اینصورت به سراغتان می آئیم، از طرف دیگر با پاسخ شخص رئیس جمهوری آمریکا دراین زمینه روبرو هستیم.

بائر در پاسخ گفت: بله! ما با پیام های متناقض از سوی آمریکا در ارتباط با ایران روبرو هستیم.

وی که مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز بوده به سی ان ان گفت: ایرانی ها به دقت می دانند چه می کنند، آنها در نهایت به ما می گویند که ما مسئول حفظ امنیت درخلیج فارس هستیم، ما ۲۰ درصد مصرف نفت جهان که از تنگه هرمز می گذرد را در کنترل خود داریم و شما نمی توانید کاری در این باره انجام دهید.

بائر ادامه داد: درک می کنم که رئیس جمهوری چرا خواهان جنگ نیست، چرا که ما (آمریکا) ارتشی برای جنگ با ایران نداریم.

سی ان ان در ادامه به اظهارات سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ ه.ش) جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران در ارتباط با حفظ امنیت خلیج فارس اشاره کرد که بنابر برگردان انگلیسی این شبکه خبری گفته بود: حضور آمریکا در خلیج فارس به منزله نبود امنیت است، این مهم است که دنیا این را بداند، اروپا، کشورهای شرق آسیا، ژاپن، کره جنوبی، چین و هند، قدرت های نوظهور اقتصادی و مصرف کننده انرژی، این ایران است که تامین کننده امنیت در خلیج فارس است.

سی ان ان ادامه داد: این پیام و راهبرد آن زمان و اکنون ایران است، همه پیام ها و راهبردها یکسان و منسجم است.

بائر گفت: بله این مهم است، ایرانی ها می دانند که با ناو هواپیمابر آمریکایی چه کاری انجام دهند. هر فردی در دولت ترامپ با هر حسی به او می گوید که این کار را انجام ندهد، اما مشکل این است که شما بدون هیچ برنامه و طرحی از توافق هسته ای ۲۰۱۵ خارج شدید و به ایرانی ها بلوف زدید.

بائر گفت: بهتر است شما به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلوف نزنید و نیروی لازم را برای کنترل صحنه نبرد داشته باشید.

سرلشکر حسین سلامی روز گذشته (سه شنبه) در دومین مراسم ملی گرامیداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران از سوی سازمان بسیج اساتید برگزار شد، با اشاره به خاطرات مشترک خود با شهید حسن طهرانی مقدم، گفت: ۱۲ سال پیش با شهید طهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه بودیم و می‌بایست موشک‌های بالستیک این کار را می‌کردند. زیرا موشک‌های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب پذیری داشتند، اما موشک‌های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می‌کنند و هدف قرار دادن آنها با موشک‌های ضد موشک کار دشواری است، اما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت ۱۰۰ درصدی هدف قرار دهیم، در ۱۵ سال پیش دستیابی به این فناوری یک آرزو بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می‌یافتیم می‌توانستیم ناوها را هدف قرار دهیم، آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خورد، اما این شهید بزرگ ناامید نشد تا یک روز ما صفحه‌ای را در ابعاد دو سوم یک ناو را در دریا قرار دادیم تا موشک دقیقاً به هدف اصابت کرد و آن روز توانستیم توازن قدرت را تغییر دهیم. این تأثیر علم و تفکر با روحیه جهادی است. امروز موشک‌های نقطه زن که هدف‌های متحرک را می‌زنند بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 ، کدخبر: 1271566 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
همه دنیا دیگه از توان نظامی ایران خبردارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین