پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
بزرگترین پروژه تخریب سدها در تاریخ اروپا با تخریب سد وزینس (Vezins) با ارتفاع 35 متر و سد La Roche Qui Boit با ارتفاع 16 متر در ژوئن 2019 در فرانسه آغاز شد.
شعار سال:بزرگترین پروژه تخریب سدها در تاریخ اروپا با تخریب سد وزینس (Vezins) با ارتفاع 35 متر و سد La Roche Qui Boit با ارتفاع 16 متر در ژوئن 2019 در فرانسه آغاز شد.

سازمان  WWF (World Wide Fund for Nature) که یکی از بزرگترین سازمان‌های محیط زیستی دنیاست ضمن تبریک به دولت فرانسه، از  این پروژه به عنوان یک لحظه تاریخی و انقلاب در تفکر اروپا نسبت به رودخانه ها و سدها که یکی از  بزرگترین تهدیدها برای اکوسیستم رودخانه ها  هستند نام برد.
 
این دو سد که ساخت آنها به سالهای 1920 و 1930 بر میگردد، مخازنشون در سالهای اخیر با رسوب پر شده بود و منبع تولید باکتری های سمی در تابستان شده بودند.

در راستای قانون آب  (Water Framework Directive)، دولت‌های اروپایی موظف هستند اقداماتی را انجام دهند که تا سال 2027 رودخانه ها به وضعیت مناسبی به لحاظ وضعیت اکولوژی برسند.

برداشتن سد های قدیمی و مشکل دار یکی از مهمترین اقدامات جهت احیا اکولوژی و متصل کردن شبکه رودخانه ها به یکدیگر به شمار می‌رود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر اسلام،تاریخ انتشار:29خرداد1398،کدخبر: 9366،www.asrislam.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین