پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۵۰۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
در حاشیه یکصد و هشتمین اجلاس سازمان بین المللی کار،محمد شریعتمداری وزیر کار از امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تبادل نیروی کار به آذربایجان خبر داد و آمادگی وزارت کار را برای ارائه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای به سوریه اعلام کرد.
شعار سال:در حاشیه یکصد و هشتمین اجلاس سازمان بین المللی کار، وزیر کار از امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تبادل نیروی کار به آذربایجان خبر داد و آمادگی وزارت کار را برای ارائه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای به سوریه اعلام کرد.

 محمد شریعتمداری که در رأس هیأتی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای شرکت در یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار به ژنو سفر کرده، در حاشیه برگزاری این اجلاس دیدارهایی جداگانه با وزیران کار سوریه، بلغارستان و آذربایجان داشت.

وی در دیدار با وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به ظرفیت‌های وزارت کار در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایمنی و بهداشت کار، تعاون و روابط کار، همکاری در بخش‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی میان دو کشور را پیشنهاد کرد.

شریعتمداری با اشاره به امضا و ارسال برنامه اقدام مشترک و یادداشت تفاهم در زمینه تبادل نیروی کار ابراز امیدواری کرد: با توجه به ارسال دعوتنامه رسمی طی چند ماه آینده میزبان وزیر کار آذربایجان در تهران باشد.

وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز همکاری در بخش خدمات به ویژه اتحادیه‌های کارگری ایران را خواستار شد و گفت: در بخش روابط کار تلاش ما این است که علاوه بر کارگرانی که در بخش رسمی مشغول به کار و تحت پوشش بیمه‌ها هستند به کارگران در بخش اقتصاد و غیر رسمی نیز خدمات ارائه کنیم.

بهره‌مندی از تجارب کارآفرینی و تبادل نیروی کار میان ایران و آذربایجان

وی با تاکید بر استفاده از تجربیات ایران در حوزه کارآفرینی و اشتغال گفت: مسئولیت امور معلولان و افراد دارای ناتوانی جسمی را نیز برعهده داریم و امیدواریم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم. در خصوص تبادل نیروی کار نیز منتظر ارائه نظر شما درباره یادداشت تفاهم ارسال شده هستیم و ارتباط با اتحادیه‌های کارگری دو کشور را مفید می‌دانیم.

شریعتمداری همچنین در دیدار با "وزیر کار و امور اجتماعی سوریه، بازسازی سوریه را موضوعی حیاتی دانست و آمادگی کشورمان برای تحقق این مساله و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و احیای اشتغال روستایی در سوریه را اعلام کرد.

وزیر کار و امور اجتماعی سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه جنگ در سوریه در ابعاد اقتصادی هنوز ادامه دارد، همکاری ایران در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سیاستگذاری بازار کار و کارآفرینی را خواستار شد.

همچنین وزیر کار کشورمان در دیدار با وزیر کار و امور اجتماعی بلغارستان با بیان اینکه ایران به استانداردهای بین‌المللی کار پایبند است، تهیه سند کار شایسته در ایران و تصویب آن در مجلس، برگزاری اجلاس ملی آینده کار و سده سازمان بین‌المللی کار را نشانه پایبندی ایران به استانداردهای بین‌المللی کار دانست.

گسترش معاملات تهاتری و جابه‌جایی نیروی کار میان ایران و بلغارستان

وی با تاکید بر گسترش معاملات تهاتری میان دو کشور به ویژه در دوران تحریم، ابراز امیدواری کرد: ساز و کار اینستکس بتواند راه‌حلی برای مشکلات مبادلات مالی میان ایران و اروپا باشد.

شریعتمداری با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در صوفیه، اجرای بندهای صورتجلسه در خصوص کار و امور اجتماعی میان دو طرف از جمله جابه‌جایی نیروی کار را خواستار شد.

وزیر کار و امور اجتماعی بلغارستان نیز با تشکر از ارسال دعوت‌نامه رسمی و متن پیش‌نویس یادداشت تفاهم همکاری میان دو وزارتخانه ابراز امیدواری کرد: اقدامات بعدی برای عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه از جمله جابه‌جایی نیروی کار به عمل آید چرا که بلغارستان اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:29خرداد1398،کدخبر:98032914423،www.isna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین