پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۱۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب سند نقشه جامع علمی کشور گفت: این مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یک سند مرجع برای توسعه علم و فناوری و دارای ۲۴۰ برنامه اقدام است.

شعار سال: حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی ظهر امروز در نشست با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کسانی در تلاش هستند بین علم و دین جدایی ایجاد کنند اظهار داشت: این افراد قصد دارند دین را منشأ جهل و علم را منشأ رشد و پیشرفت قرار دهند در صورتی که دین مرجعیت اصلی برای علم است.

وی با تأکید به اینکه دین و علم هر دو یک جنس هستند افزود: دین و علم برای سعادت، سلامتی، رشد و کمال انسان و جامعه، رفع فقر، توسعه اجتماعی و حل مسئله و توسعه تلاش می‌کنند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نگاه نظام‌مندی برای رشد و پیشرفت استان بوشهر با تدوین سند دانش‌بنیان شده است گفت: استان بوشهر در عرصه تدوین سند دانش‌بنیان در کشور پیشتاز است که به‌عنوان الگوی استان‌ها در این عرصه مورد توجه است.

عاملی، استان بوشهر را به‌عنوان نخستین استان در تدوین دانش‌بنیان دانست و اضافه کرد: لایحه استانی نقشه جامع علمی کشور در استان بوشهر تدوین شده که به‌عنوان الگویی برای سایر استان‌ها قرار گرفته است.

وی ظرفیت استان بوشهر در عرصه نیروی انسانی و ظرفیت جغرافیایی را بسیار توانمند دانست و تأکید کرد: استان بوشهر با داشتن این قابلیت‌ها به‌عنوان الگوی توسعه و پیشرفت مورد توجه قرار دارد و تقویت این استان ضروری است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از تدوین سند نقشه جامع علمی کشور خبر داد و گفت: مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، یک سند مرجع برای توسعه علم و فناوری دارای 240 برنامه اقدام است.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه در سند نقشه جامع علمی کشور استان‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری مسئولان و نخبگان برش‌های استانی سند نقشه جامع استان‌ها تهیه و هم‌اینک نسخه 23 سند نهایی شده است.

وی نگاه به اولویت‌ها و ظرفیت‌های استانی در حوزه علم و فناوری را هدف از تدوین سند نقشه جامع علمی کشور دانست و تأکید کرد: سند نقشه جامع علمی با نگرش دینی مورد توجه قرار دارد چراکه علم بدون توجه به دین پیشرفت آن سرانجام ندارد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تدوین این سند را برای شناسایی ظرفیت‌ها، کمبودها و تقویت حوزه علم و فناوری بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: ارزش‌های انقلابی باید در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار بگیرد که مقام معظم رهبری این مهم را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار داده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 29 خرداد 98، کد مطلب: 2036094:www.tasnim.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین