پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۲۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
مصطفی دنیزلی سرمربی جدید تراکتورسازی بعضی از بازیکنان جذب شده را نمی خواهد و این موضوع برای تراکتورسازی دردسر ساز شده است.جذب بازیکن، پیش از انتخاب سرمربی یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از باشگاه‌های ایرانی آن را انجام می‌دهند. این کار در هیچ جای دنیا به غیر از ایران مرسوم نیست. هر مربی سلیقه خاصی داشته و این حق را دارد که به عنوان مسئول شماره یک امور فنی تیم، خرید بازیکنان با نظر وی صورت بگیرد. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، بایستی شاهد بی نظمی‌های بسیاری در طول مسابقات باشیم.

شعار سال: مصطفی دنیزلیسرمربی جدید تراکتورسازی در حالی کارش را با این تیم تبریزی آغاز کرده است که گفته می‌شود علاوه بر دوسانتوس، مسلمی پور، تیکدری و مهری هم نمی‌خواهد همین موضوع بهانه‌ای شد تا اشتباه تراکتورسازان در جذب بازیکن قبل از انتخاب سرمربی را مورد بررسی قرار بدهیم.

جذب بازیکن، پیش از انتخاب سرمربی یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از باشگاه‌های ایرانی آن را انجام می‌دهند. این کار در هیچ جای دنیا به غیر از ایران مرسوم نیست. هر مربی سلیقه خاصی داشته و این حق را دارد که به عنوان مسئول شماره یک امور فنی تیم، خرید بازیکنان با نظر وی صورت بگیرد. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، بایستی شاهد بی نظمی‌های بسیاری در طول مسابقات باشیم. این بی نظمی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به کنار گذاشته شدن تعدادی از خرید‌ها توسط سرمربی جدید یا به مشکل خوردن سرمربی جدید با خرید‌هایی که پیش از حضور وی صورت گرفته اند اشاره کنیم. باشگاه تراکتورسازی سال گذشته خصوصی شد و در اولین تجربه حضور در لیگ برتر به عنوان یک باشگاه خصوصی، اشتباهی که به آن اشاره کردیم را مرتکب شد. این باشگاه پیش از انتخاب سرمربی جدید خود، اقدام به خرید بازیکن کرد. نتیجه همانی شد که پیش بینی می‌شد.

شوک اولیه دنیزلی به چرخه معیوب نقل و انتقالاتی تراکتور

توشاک برخی از بازیکنان جذب شده را کنار گذاشت

جان توشاک، سال گذشته در حالی هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفت که این تیم تقریبا کار خود را در زمینه نقل و انتقال بازیکن تمام کرده بود. به این ترتیب یک تیم کامل تحویل توشاک داده شد، تیمی که حتی یک بازیکن آن را هم سرمربی تیم انتخاب نکرده بود! سرمربی ولزی در بدو ورود به تراکتور، چند بازیکن را کنار گذاشت، اتفاقی که کاملا قابل پیش بینی بود. در ادامه نیز شاهد کمرنگ شدن حضور تعداد دیگری از بازیکنان بودیم که پیش از انتخاب سرمربی، باشگاه اقدام به جذب آن‌ها کرده بود. این موضوع کاملا روی نتیجه گیری تراکتور به خصوص در نیم فصل اول تاثیر منفی داشت و نتیجه آن برکناری توشاک و به پایان رساندن نیم فصل اول با یک تیم نصفه و نیمه بود.

با پایان لیگ هجدهم، تراکتوری‌ها در حالی وارد بازار نقل و انتقالات شدند که مثل سال گذشته، سرمربی نداشتند. در شرایطی که همه انتظار داشتند، باشگاه تراکتورسازی اشتباه سال گذشته را مرتکب نشود، اما در عمل چیز دیگری را شاهد بودیم. پیش از اینکه تکلیف انتخاب سرمربی جدید تیم مشخص شود، پروسه خرید بازیکن در تراکتورسازی کلید خورد و این تیم ۴ بازیکن جدید به خدمت گرفت. در ادامه نیز ۲ بازیکن دیگر به جمع سرخ پوشان اضافه شدند. به این ترتیب تا پیش از اینکهمصطفی دنیزلیهدایت تراکتورسازی را بر عهد گرفته باشد، ۶ بازیکن جدید خریداری شده بود.

شوک اولیه دنیزلی به چرخه معیوب نقل و انتقالاتی تراکتور

دنیزلی در همان ابتدا عذر مدافع برزیلی را خواست

در تمرین روز چهارشنبه، اما مصطفی دنیزلی بی هیچ تعارفی آب پاکی را روی دست مسئولان باشگاه ریخته و اعلام کرد که تنها در صورتی بازیکنان جدید قراردادشان را ثبت خواهند کرد که خود او شخصا از نظر فنی این بازیکنان را تایید کند. او با بیان این مطلب که ضرورت دارد بازیکنان ۱۰۰ درصد از نظر فیزیکی آماده باشند و ما می‌خواهیم از همین روز اول کار را جدی آغاز کنیم تا به موفقیت برسیم، در همان ابتدا عذر سلیو دوسانتوس برزیلی را خواست.

بر اساس اخبار دریافتی از منابع آگاه تیکدری، مهری و مسلمی پور سه بازیکن دیگری هستند که دنیزلی اعتقاد چندانی به آن‌ها ندارد و به احتمال زیاد با سرنوشتی مشابه سرنوشت سلیو روبرو خواهند شد. به این ترتیب باید ۴ خرید از ۶ خرید اخیر تراکتوری‌ها دیپورت شده توسط سرمربی جدید بدانیم! این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تراکتوری‌ها می‌توانستند با یک هفته صبر، بازیکنان مورد نظرشان را با نظارت مستقیم دنیزلی انجام دهند.

بی تردید در چنین شرایطی، تیم تراکتورسازی بیشترین ضربه را خواهد خورد، این ضربه هم از نظر مالی می‌تواند تیم را هدف قرار دهد و از نظر فنی برای تیم دردسرساز است. عدم درس گرفتن از اشتباه فصل گذشته، در شرایط فعلی گریبان تراکتوری‌ها را گرفته و سرمربی ترکیه‌ای را نیز بر افروخته ساخته است چرا که او اعتقاد دارد، تمامی خرید‌ها باید با نظر مستقیم وی صورت بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 31خرداد 98، کد خبر: 6973482، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین