پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
31 خرداد 1369 زلزله ای 7.3 ریشتری، استان های گیلان و زنجان را لرزاند. در این زلزله بیش از 35هزار نفر کشته، 500 هزار نفر بی خانمان شدند.

شعارسال: 31خرداد 1369 زلزله ای 7.3 ریشتری، استان های گیلان و زنجان را لرزاند. در این زلزله بیش از 35هزار نفر کشته، 500 هزار نفر بی خانمان شدند.

امروز،​ به مناسبت این واقعه،​ در فضای مجازی عکس ها و خاطرات آن روزهای پر اندوه و فراموش نشدنی توسط کاربران فضای مجازی بازنشر شده است. 27 سال از از زلزله رودبار ومنجیل می گذرد.ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران، پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۶۹ (برابر با ۲۱ ژوئن ۱۹۹۰ در ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ) بود،​ خیلیها برای دیدن فوتبال جام جهانی 1990 بیدار بودند که زلزله ای به بزرگی بیش از 7 ریشتر ،​در نزدیکی شهر رودبار و روستاهای اطراف در استان گیلان و شمال غرب استان زنجان در ناحیه طارم علیا در شمال ایران را لرزاند. زلزله ای که تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری از مرکز زمین‌لرزه موجب خسارات جانی و مالی فراوان گردید. ارتعاشات حاصل از امواج لرزه‌ای در استان‌های زنجان و گیلان و در بخشهایی از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، مرکزی، مازندران، سمنان، همدان و کردستان به مدت حدود ۶۰ ثانیه احساس گردید و موجب وحشت عمومی شد و مردم را وحشت زده به خیابان کشاند.این زمین‌لرزه علاوه بر روستاهای منطقه چندین شهر مهم کشور را نیز تحت تاثیر خودش قرار داد. در پی این زمین لرزه علاوه بر آن که حدود ۳۵٬۰۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب شد و خسارات فراوانی به تأسیسات و اماکن عمومی در استانهای گیلان و زنجان وارد آمد و حدود 500هزا‌ر نفر بی خانمان شدند.عکس های آن روزها سیاه وسفیدند ولی عمق فاجعه ودرد مردم را به خوبی نشان می دهند.
















تعداد بازدید : 83


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ،تاریخ انتشار:31 خرداد 1398،کدخبر:1684192 ،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین