پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۵۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
اعتراض ۱۵۴ نفر از مدیران مسوول واجد شرایط رای به بروز تخلفات گسترده در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، بر خلاف ماده ۶۱ شیوه نامه برگزاری انتخابات در این شورا طرح نشد.

شعارسال: محمدحسن احمدی نماینده مدیران مسوول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی در این باره گفت: مسوولان دولتی عضو شورای مرکزی ناظر، از طرح و بررسی اعتراض ۱۵۴ مدیرمسوول واجد شرایط رای نسبت به بروز تخلفات گسترده در انتخابات نشریات دانشجویی در جلسه‌ی پنجشنبه‌ی شورای مرکزی ناظر جلوگیری کردند و نوع مواجهه و تصمیم آنها این شائبه را به وجود آورد که برای رد اعتراضات هماهنگی قبلی انجام شده است. این در حالی است که بند ۱ ماده ۶۱ شیوه نامه برگزاری انتخابات، شورای مرکزی ناظر را موظف به بررسی کلیه اعتراضاتی می کند که توسط تعدادی از واجدین شرایط رای (که باید بیش از تعداد شرکت کنندگان در انتخابات باشند) امضا و تحویل شده باشد.

احمدی افزود: این برای اولین بار است که آنچنان اتفاق نظری درباره بروز تخلفات گسترده در انتخابات نشریات دانشجویی وجود دارد که ۱۵۴ مدیرمسوول واجد شرایط رای به انتخابات اعتراض کرده‌اند.

نماینده مدیران مسوول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، جلوگیری از طرح این اعتراض را ناشی از عزم مسوولان وزارت علوم برای تحمیل یک انتخابات پر از تخلف و پر ابهام به نشریات دانشجویی دانست و گفت: مشخصا از قبل برنامه‌ریزی شده بود که با ارائه بهانه‌هایی بر خلاف نص صریح ماده ۶۱ شیوه‌نامه، جلوی طرح هر اعتراضی را در شورا بگیرند. دلیلش هم برای ما روشن است؛ خودشان می‌دانند انتخابات نشریات دانشجویی امسال را چگونه برگزار کردند و می‌دانستند اگر موضوع اعتراض در شورا طرح شود، قطعا این انتخابات قابل تایید نیست.

احمدی اصرار وزارت علوم بر قانون شکنی و تضییع حق فعالان نشریات دانشجویی را غیرقابل قبول دانست و گفت: جای تعجب است که در دولت آقای روحانی، وزارت علومی داریم که این چنین واضح و روشن حق فعالان دانشجویی را نادیده می گیرد و از انجام هر تخلفی برای سرپوش گذاشتن بر روی تخلفات قبلیش هیچ ابایی ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انصاف نیوز، تاریخ انتشار: 31خرداد1398 ، کدخبر: 175843: www.ensafnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین