پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
فدراسیون دو و میدانی این روزها در حالی دم از نبود مشکل در زیرساخت‌های ورزش زنان می زند که ورزشکاران آن با برشمردن مشکلات به دنبال رساندن صدای خود به گوش مسئولان هستند.

شعارسال: این روزها حواشی بین زنان دو و میدانی کار با فدراسیون متولی این رشته بالا گرفته است و هر کدام به دنبال آن هستند تا با نشان دادن بخشی از مشکلات دیگری را متهم کنند. از یک سو ورزشکارانی مانند «مهسا میرزاطبیبی» ملی پوش ماده پرش با نیزه و «الهام کاکلی» دونده سرعت و «ژاله کاردان» پرتابگر دیسک از ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات گلایه دارند و از طرف دیگر فدراسیون تکلیف این ملی پوشان را به هیأت‌های استان‌ها ارجاع می‌دهد. این وسط چه کسی راست می‌گوید؟

برای صحت و سقم این مشکلات پای سخنان ۲ طرف نشستیم. در ابتدا سه تن از زنان دو و میدانی کاران درد و دل‌های خود را با ایرنا در میان گذاشتند. درد و دلی که شاید تلخ‌ترین آن قرض گرفتن نیزه از سوی میرزاطیبی در رقابت‌های جهانی باشد.

میرزاطبیبی: از رقبایم نیزه قرض کردم

او می‌گوید: هر ورزشکاری باید حداقل برای هر رکورد و شرایط آب و هوایی ۹ نیزه داشته باشد اما من با نیزه قدیمی که تاریخ مصرف آن تمام شده توانستم رکورد خود را به ۳ متر و ۸۰ برسانم. در مسابقات ترکیه برای آنکه رکورد بزنم از رقیب ترکیه‌ای خود نیزه قرض کردم. همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا در دقایقی که باید برای مسابقه حاضر می‌شدم از ورزشکار چینی نیزه قرض کردم و با توجه به اینکه با نیزه آنان تمرین نکرده بودم نتوانستم رکورد بزنم.

این ادعای میرزا طبیبی در حالی است که رئیس فدراسیون دو و میدانی در این زمینه اظهار داشت: ما برای مسابقات قهرمانی آسیا یک سری از زنان جوان دو و میدانی کار از جمله میرزاطیبی را راهی این رقابت‌ها کردیم تا صاحب تجربه شود. اما اگر مشکلی درخصوص تهیه نیزه دارد باید به هیأت استان تهران مراجعه و از آنها نیزه دریافت کند.

وی افزود: ما تشک پرش با نیزه و امکانات کافی این ماده را در اختیار ورزشکاران در استادیوم آفتاب انقلاب قرار دادیم و کسی جز قهرمانان پرش با نیزه از این امکانات استفاده نمی‌کنند.

کاکلی: پارک‌ها و خیابان‌ها زمین تمرینم است

رئیس فدراسیون دو و میدانی در حالی منکر مشکل میرزاطبیبی است که کاکلی دیگر ملی پوش نیز با گلایه از نبود زمین تمرین و دویدن در فضای پارک‌ها و خیابان‌ها، گفت: بیشتر ورزشکاران دنیا زیر نظر بهترین مربیان آموزش می‌بینند. اما من حتی نتوانستم تمرینات خود را در پیست انجام دهم و همواره در خیابان یا پارک تمرین می‌کنم. نه تنها من بلکه بیشتر دو و میدانی کاران چه در بخش زنان و چه در بخش مردان با این مشکلات روبرو هستند. فدراسیون باید برای برطرف کردن این مسائل، برنامه حمایتی و راهبردی مدونی را تدوین کند.

این سخنان کاکلی درحالی مطرح شد که کیهانی در واکنش به آن، بیان کرد: کدام ورزشکار در پارک تمرین می‌کند؟ پس استادیوم تخصصی انقلاب در اختیار کیست؟ ما استادیوم را دربست در اختیار ورزشکاران دو و میدانی قرار دادیم اما باید قوانین آن را رعایت کنند. اصلاً امکان ندارد دخترانمان را از امکانات ورزشگاه آفتاب محروم کنیم.

وی ادامه داد: کاکلی اگر هم مشکلی دارد باید به هیأت استان البرز مراجعه و زمین تمرین خود را دریافت کند. اینها ورزشکارانی هستند که باید به هیأت استان‌ها مراجعه کنند و حتماً از آنها حمایت می‌شود. ما تنها متولی تیم ملی دو و میدانی هستیم.

کاردان: شهرستانی ام، پس نادیده گرفته می‌شوم

اما این تنها کاکلی و میرزا طبیبی نبودند که از کم توجهی فدراسیون گلایه داشتند بلکه کاردان نیز پیش از این  عنوان کرد: متأسفانه چون در شهرستان زندگی می‌کنم از سوی فدراسون نادیده گرفته می‌شوم. مربی ندارم و حیف است چنین استعداهایی هدر برود زیرا می‌توانم بهتر شوم و در اردو باشم و به راحتی به مدال برسم.

وی افزود: در مسابقات قهرمانی آسیا با «مک ویلکینز» سرمربی آمریکایی حدادی گفت و گو و شرایط تمرینی خود را بیان کردم، ویلکینز گفت که وضعیتم خوب است و می‌خواهد در کیش کمپ پرتابی بزند و هنگامی که به ایران آمدم با من تمرین می‌کند و به نظرم اگر با کیهانی نیز مطرح کنم صد در صد قبول خواهد کرد.

کیهانی: هیچکدام از زنان دو و میدانی کار توانایی کسب ورودی رقابت‌های جهانی را ندارند

با وجود این ادعاها رئیس فدراسیون همچنان از فراهم شدن امکانات و تجهیزات ابتدایی برای زنان دو و میدانی کار سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: تمامی زیرساخت‌ها برای زنان این عرصه کاملاً فراهم شده است و کاردان نیز اگر مشکلی دارد باید به هیأت استان اردبیل رجوع کند.

وی در خصوص درخواست کاردان برای تمرین با مربی احسان حدادی پرتابگر دیسک خاطرنشان کرد: درخواست کاردان برای تمرین با مربی حدادی امکان پذیر نیست. اگر درخواستی در این زمینه دارد به هیأت استان مراجعه کند و اگر رئیس هیأت صلاح دانست با فدراسیون هماهنگ می‌کند. برای ما مسائل دیگری هم مهم است و به خود وی هم این مسائل را می‌گویم. فعلاً هیچ توافق دیگری با مربی حدادی نکردیم و وقتی وی به ایران آمد حتماً بیشترین بهره برداری را از دانش او کنیم.

کیهانی بیان کرد: باید واقع بین باشیم، شانس ما برای کسب ورودی در مسابقات جهانی بسیار کم است و هیچکدام از دختران دو و میدانی کار توانایی کسب ورودی رقابت‌های جهانی را ندارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1تیر1398 ، کدخبر: 83361045: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین