پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
یک روزنامه آمریکایی نوشت: رویکرد ترامپ در مقابل ایران، سراسر بلوف است.
شعار سال : روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

واشنگتن پست به قلم جنیفر روبین می‌نویسد: در جدیدترین تحولات در تشدید تنش‌ها بین ایران و آمریکا، تهران اعلام کرده ذخایر اورانیوم غنی شده خود را به بیش از محدودیت‌های تعیین شده در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ افزایش خواهد داد.


این اتفاق پس از آن رخ داده که ایالات متحده فشارها بر ایران و متحدانش را که هنوز به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پایبند هستند، تشدید کرده است. ظاهراً تصور دولت ترامپ این بوده که از توافق خارج شود، فشارها را علیه ایران افزایش دهد. اما مسئله این است که حالا که رئیس‌جمهوری ترامپ به وضوح اعلام کرده به دنبال جنگ نیست، چه واکنش مناسب دیگری وجود دارد که تحریکی به آغاز جنگ نباشد؟


هیچ کسی در دولت ترامپ اعتبار لازم برای قانع ساختن دیگران را ندارد. از جمله دلایل برای سوء ظن داشتن به رئیس‌جمهوری ترامپ اظهارات گمراه‌کننده او در گذشته است. نهایتاً مشکل اصلی خود ترامپ است که با سابقه مطرح کردن بیش از ۱۰ هزار «ادعای دروغین و گمراه‌کننده»، اعتبار رئیس‌جمهوری آمریکا و دستگاه اطلاعاتی این کشور را به کلی از بین برده است.


به علاوه، اگر ایالات متحده واقعاً می‌خواست که اروپایی‌ها به دنبال آن از توافق هسته‌ای ایران خارج شوند، نباید آنها را با تحریم‌های ثانویه تهدید می‌کرد. واشنگتن اکنون دارد هزینه خروج یکجانبه و بدون فکر از برجام را می‌پردازد.


ترامپ شاید خود را فرد سرسختی بداند، اما متحدان و دشمنان آمریکا او را فردی خیال‌پرداز می‌دانند که به سادگی تهمت می‌زند و تهدیدهایش معنای چندانی ندارد. نمونه این مسئله هم تهدیدهای مداوم او علیه مکزیک و تهدید به جنگ با کره شمالی است. همانطور که برایان کاتولیس از مرکز پیشرفت آمریکایی می‌گوید: «در دوران ترامپ سخت است بگوییم ایالات متحده توانایی انجام چه کاری را دارد چرا که تصمیم ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای ایران حقیقتاً آمریکا را به صورت یکجانبه خلع سلاح و به شیوه‌ای غیرضروری گزینه‌های سیاست‌گذاری آن را محدود کرد.»


کاتولیس در ادامه می‌گوید: «ما با دو سناریوی نگران‌کننده مواجه هستیم. در حال حاضر بسیاری از تحلیلگران نگران هستند که رویکرد بی‌محابای ترامپ در قبال ایران، ایالات متحده را به جنگی دیگر در خاورمیانه بکشاند. سناریوی دیگر این است که دیگر قدرت‌های جهانی تهدیدهای آمریکا را نادیده بگیرند و راهی جدید برای تعامل با ایران بیابند.»


به طور خلاصه به لطف ضعف‌های ترامپ و بی‌اعتبار بودن او، نه دوستان ایالات متحده به این کشور اعتماد دارند و نه دشمنانش از آن می‌ترسند.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مشرق ، تاریخ انتشار: 2 تیر1398 ، کدخبر: www.mashreghnews.ir: 968966

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
ترامپ برای قدرتمند نشون دادن آمریکا داره هزینه هایی رو پرداخت میکته که دیر یا زود این کشور رو از پا در میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین