پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
سه روز مانده به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به هند، وزیر بازرگانی این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد حق حاکمیت ملی برای هند از همه چیز مهم‌تر است و دهلی‌نو تسلیم خواسته‌های تجاری آمریکا نخواهد شد.
شعار سال: سه روز مانده به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به هند، وزیر بازرگانی این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد حق حاکمیت ملی برای هند از همه چیز مهم‌تر است و دهلی‌نو تسلیم خواسته‌های تجاری آمریکا نخواهد شد.

 قرار است سه روز دیگر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، برای مذاکره درباره موضوعات گوناگون به دهلی نو سفر کند. یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث، گفتگو درباره تنش‌های تجاری بین دو کشور خواهد بود.

در این مذاکرات همچنین زمینه دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در حاشیه اجلاس G20 فراهم خواهد شد.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی هند، ناظر به این سفر بیانیه‌ای صادر کرده است. گویال در بیانیه خود تأکید کرده است که این کشور برای باقی ماندن در نظام جامع تعرفه‌های ترجیهی آمریکا، به خواسته های تجاری آمریکا تن نخواهد داد.

وی که پس از پیروزی مودی در انتخابات اخیر هند به عنوان وزیر بازرگانی منسوب شده ، در بیانیه خود گفته که هند در شرایط خوبی برای مقابله با عوارض جنگ تجاری کنونی قرار دارد.

گویال گفته است که برخی از درخواست‌های مطرح شده از سوی طرف آمریکایی به گونه ای هستند که هند نمی تواند به آنها عمل کند.

این وزیر هندی افزود: به نظر من حق حاکمیت و منافع ملی به همه چیز برتری دارد.

دولت ترامپ طی ماه‌های اخیر اقدامات تجاری زیادی علیه هند صورت داده که از جمله آنها می‌توان به حذف شدن این کشور از نظام جامع تعرفه‌های ترجیهی وارداتی و اعمال تعرفه‌ بر واردات فولاد و آلومینیوم از هند به آمریکا بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 تیر 1398، کدخبر: 13980401001083 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین