پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
رئیس فدراسیون فوتبال به صورت جدی موضوع امنیت در ورزشگاه‌ها و بلیت فروشی الکترونیکی را دنبال می‌کند، اما آیا امیدی هست که در لیگ امسال هم یک فشار باعث زیر پا گذاشتن قانون نشود؟
شعار سال : جلسه‌ای که سازمان لیگ فوتبال ایران برای مسابقات فصل آینده برگزار کرد و نتایج آن، اکنون به بحثی جدی تبدیل شده است. اینکه ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ باید به لحاظ امنیتی شرایطی مناسب پیدا کرده و استانداردهای لازم را داشته باشند و همچنین بلیت فروشی به صورت الکترونیک و همراه با کد ملی مشخص به تماشاگران انجام شود.

پس از مصوبات این جلسه، مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نامه‌ای به استانداران استان‌هایی که در لیگ برتر تیم دارند، ارسال کرد تا شرایط میزبانی فصل آینده را فراهم کنند. این موضوع نیز به میان آمده که در صورت فراهم نشدن شرایط، حق میزبانی از تیم‌هایی که شرایط میزبانی نداشته باشند، گرفته خواهد شد. حتی گفته می‌شود تیم‌های نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندرانو پارس جنوبی جم باید در استان مجاور یا استان دیگری بازی‌های خانگی خود را برگزار کنند و وضعیت تیم‌های شاهین بوشهر و گل گهر سیرجان هم که به تازگی راهی لیگ برتر شده‌اند، مشخص نیست.

آنچه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در نظر دارند، جلوگیری از میزبانی تیم‌هایی است که ورزشگاه خانگی‌شان استانداردهای لازم را ندارد یا شهر آنها نمی‌تواند امکانات مناسبی برای میزبانی فراهم کند. حتی وزیر ورزش و جوانان هم در این موضوع فدراسیون فوتبال را همراهی می‌کند و گویا نامه دبیر شورای امنیت متولیان ورزش و فوتبال کشور را بر آن داشته تا این بار با جدیت بیشتری به دنبال برقراری نظم و امنیت در ورزشگاه‌ها باشند.

صحبت‌های مهدی تاج در چند روز اخیر و مصوبات جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ، حتی فراتر از گرفتن میزبانی از برخی تیم‌ها رفته و تهدیدات جدی متوجه تعطیلی لیگ فصل آینده است. فدراسیون فوتبال تأکید دارد در صورتی که ورزشگاه‌ها مجهز نشوند و بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام نشود و برخی شرایط دیگر آماده نباشد، امکان تعطیلی لیگ وجود دارد. با این حال آنچه اینجا جای سؤال است، بحث ضمانت اجرایی مصوبات هیئت رئیسه و همچنین صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال است.

در تمام سال‌های گذشته، هر ساله سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تهدیدات این چنینی را پیش از شروع مسابقات لیگ مطرح می‌کنند. تهدیدهایی از جمله اینکه اگر تیم‌ها مجوز حرفه‌ای دریافت نکنند حق حضور در مسابقات را نخواهند داشت، در صورتی که به پرونده‌های انضباطی و مطالبات رسیدگی نشود، جواز حضور در لیگ را کسب نمی‌کنند و مواردی از این دست هرسال از سوی سازمان لیگ و فدراسیون مطرح می‌شود، اما شاهد بودیم که در آستانه لیگ هیچ‌کدام از این تهدیدها عملی نمی‌شود.

عبور از قانون در تمام این سال‌ها، چندان خرج زیادی نداشته است. ریش سفیدی، تماس نماینده مجلس، وزیر، استاندار و فرماندار، چک‌های ضمانتی که معمولاً بیشتر وعده‌های توخالی است تا ضمانت اجرایی و مواردی از این دست، همیشه توانسته‌اند بر قوانین غلبه کنند. به طور مثال حتی تیم‌هایی در لیگ بوده‌اند که طبق قانون شرایط حضور در لیگ را نداشته‌اند، اما دو ساعت مانده به شروع مسابقه مجوز موقت برای آنها صادر شده و این مجوز موقت هر هفته تمدید شده تا همه چیز از یاد برود. همین سال گذشته بود که برگزاری دیدار پدیده و پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر تا ساعتی پیش از شروع در هاله‌ای از ابهام قرار داشت تا اینکه برخی پادرمیانی‌ها باعث برگزاری مسابقه شد. نفت مسجدسلیمان هم با وساطت استاندار خوزستان مجوز بازی پیدا کرد، موضوعی که بعدها مشکل‌ساز هم شد.

داستان فوتبال ایران شده است، روز از نو و روزی از نو؛ هر سال تیم‌ها با عناوین مختلف تهدید به صادر نشدن مجوز بازی و کنار گذاشتن از لیگ می‌شوند، اما شاید یک تماس و یک فشار کافی باشد برای عبور از قانون و اجرایی نشدن آنچه لازم است. نمی‌دانیم آیا این بار باید به مهدی تاج و سازمان لیگ امیدوار باشیم یا اینکه بازهم یک تماس و یک فشار، همه چیز را عوض می‌کند. سؤال مهم در حال حاضر این است که آیا مهدی تاج بر سرحرفی که زده می‌ماند؟ آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند تهدید خود را در عمل هم اجرایی کند؟

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 تیر1398 ، کدخبر:2037735 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
تا حالا که قدرت تصمیم گیری از فدراسیون فوتبال ندیدیم همیشه یه حرفی میزنن ولی در عمل هیچ وقت اتفاقی نمیفته مثل قضیه حق پخش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین