پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاونت اقتصادی وزارتخانه متبوعش در شرایط تحریم، گفت: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.
شعار سال:وزیر امور خارجه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاونت اقتصادی وزارتخانه متبوعش در شرایط تحریم، گفت: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.

محمدجواد ظریف در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا از عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه رضایت دارید؟ گفت: حدود یک سال است که در وزارت امور خارجه معاونتی به نام اقتصادی تشکیل شده و به نظر بنده عملکرد موفقی داشته اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه طولانی در پیش است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: باید توجه کرد در شرایطی معاونت اقتصادی وزارت خارجه تشکیل شده که کشور با تحریم روبه‌رو شده اما علی رغم تحریم‌ها، کارهای خوبی در این معاونت انجام شده است.

وزارت امور خارجه انجام امور اقتصادی بین المللی را تسهیل می کند

وی تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت خارجه در سفرها، هماهنگی‌های مربوطه را انجام می‌دهد و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.

ظریف تصریح کرد: باید توجه شود که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وظیفه تسهیل‌گری و هماهنگی بخش‌های اقتصادی را دارد و ساز و کار مشخصی در بخش‌های اقتصادی دارد.

وزیر امور خارجه در خصوص انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف گفت: در زمینه پیمان‌های پولی با ترکیه، روسیه، چین، آذربایجان، هند و کشورهای مختلف از چند سال قبل مذاکراتی انجام شده و با برخی از کشورها توافقاتی در این رابطه صورت گرفته و در حال انجام است اما در هر صورت کار اصلی را باید بانک مرکزی انجام دهد و وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل امور اقتصادی را برعهده دارد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:2تیر 1398،کدخبر:3980402055،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین