پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
مدیریت ضعیف شهری در گنبدکاووس نتوانسته سرمایه‌گذاری لازم را در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران در این شهر داشته باشد.

شعارسال: مدیریت ضعیف شهری در گنبدکاووس نتوانسته سرمایه‌گذاری لازم را در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران در این شهر داشته باشد.

 همه جاذبه‌های تفریحی و گردشگری گنبدکاووس زیرسایه برج قابوس قرار دارد؛ برجی که آوازه شهر را جهانی کرد اما متولیان شهری نتوانستند ظرفیت خوبی برای جذب و ماندگاری گردشگران در این شهر ایجاد کنند. حتی دریاچه مصنوعی که تنها دلخوشی‌ مردم گنبدکاووس بوده و بار همه نداشته‌های تفریحی این شهر را به دوش می‌کشد هم به حال خود رها شده است.

مردم گنبدکاووس فارغ از هیاهوی شهر و مشکلات زندگی اگر قرار باشد ساعتی را در آرامش بگذرانند، گزینه‌ای غیر از رفتن به کنار دریاچه مصنوعی ندارند. دریاچه‌ای که برای نخستین بار در گلستان همزمان با هفته دولت سال 84 افتتاح شد اما با گذشت بیش از یک دهه از آن زمان مسئولان هنوز نتوانسته‌اند حداقل امکانات را برای حضور شهروندان و مسافران فراهم کنند.

ترافیک سرسام‌آور ساعات عصرگاهی گنبدکاووس در محدوده این دریاچه نشان دهنده اقبال شهروندان به این منطقه است اما شرایط مطلوبی برای حضور مردم وجود ندارد.

یکی از شهروندان گنبدی در این باره گفت: متاسفانه در چند سال اخیر شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس بسیار ضعیف عمل کرده و در ایجاد فضای رفاهی تفریحی برای شهروندان و مسافران هیچ اقدام خاص و مفیدی انجام نداده است.

یوسف آتابای افزود: وجود جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، زیارتی‌ و در چند سال اخیر ثبت جهانی تنها برج آجری جهان در این شهر عامل مهمی برای حضور مردم از سراسر کشور و توریست های خارجی به این شهر شده است ولی برای ماندگاری مسافران و رفاه حال شهروندان زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است.

وی با اشاره به حرف و حدیث‌هایی که درباره شهرداری گنبدکاووس و نوع مواجهه آنان با سرمایه‌گذاران شنیده می‌شود، گفت: بودجه و اعتبارات شهرداری اجازه ساخت و احداث زیرساخت‌های لازم برای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی و هتل‌های چند ستاره را نمی‌دهد برای همین شهرداری باید با جذب سرمایه‌گذاران شرایط خوبی را برای شهروندان و مسافران فراهم کند.

یکی دیگر از شهروندان هم در این باره گفت: به نظر می‌رسد شهرداری در چند سال اخیر به فکر تغییرات مطلوب و متنوع مناسب برای مردم و شهروندان نبوده و در این زمینه تنها به‌خاطر برخی منافع خود با معدود سرمایه‌گذاران به اصطلاح رفاقتی خود بسنده کرده و ضرورتی در استفاده از ایده‌های خلاقانه وجود ندارد.

محمود آق افزود: محوطه دریاچه مصنوعی در این سالها تنها مکان تفریحی و رفاهی گنبدکاووس است که در ایام تابستان و تعطیلات مورد استقبال شهروندان حتی از مردم دیگر شهرهای شرق استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب دریاچه مصنوعی گنبد و تلف شدن ماهی‌های آن، گفت: متاسفانه این مکان از شرایط خوبی برای تفریح و اسکان موقت مردم برای چند ساعت برخوردار نیست. در حالی‌که می‌توان از محوطه‌ دریاچه که سه متر عمق دارد استفاده‌های بهینه کرد و برای تفریح و رفاه مردم در آن اسکله ، قایق‌های تفریحی و دیگر امکانات جذاب جانمایی‌ کرد.

فرد دیگری هم با انتقاد از عملکرد شهرداری درخصوص فراهم نکردن امکانات و شرایط مناسب برای حضور مردم در اطراف دریاچه مصنوعی گفت: اطراف محوطه نیاز به سنگ فرش و مبلمان مناسب برای حضور مردم دارد، کاری که شهرداری گنبدکاووس هنوز از پس انجام آن هم برنیامده است.

وی افزود: باید امکانات رفاهی و خدماتی از جمله آلاچیق، غرفه‌های صنایع دستی، رستوران و سفره خانه و غیره در این منطقه ایجاد شود تا مردم بتوانند از حضور در آن لذت ببرند.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:2 تیر 1398،کدخبر:2038338 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین