پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
رئیس جمهور موقت برزیل گفت که این کشور آماده است یک‌بار دیگر توانایی‌هایش در میزبانی از رویدادهای مهم بین‌المپیک را نشان بدهد.

شعارسال: در فاصله کمتر از 30 روز مانده به آغاز المپیک 2016 ریو، «میشل تِمِر» رئیس جمهور موقت برزیل با اظمینان گفت که کشورش آماده نخستین میزبانی المپیک و پارالمپیک در آمریکای جنوبی است.

دهکده بازی‌های المپیک قابلیت اسکان 17 هزار نفر را دارد. همچنین قرار است 88 هزار نفر وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارند.

تِمِر درباره این میزبانی گفت: این اولین بار نیز که برزیل می‌خواهد ظرفیتش برای سازماندهی چنین تورنمنت‌هایی را به دنیا نشان بدهد و ما می‌خواهیم به گرمی از بازدیدکنندگان المپیک استقبال کنیم. کشور ما در طول چند سال گذشته میزبان رویدادهای بزرگ و بین‌المللی بوده است. جام جهانی فوتبال، بازی‌های پان آمریکن، بازی‌های نظامیان جهان، روز جهانی جوانان و جام کنفدراسیون‌ها رویدادهایی که میزبانی کرده‌ایم و حالا موفقیت دیگری در راه است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود صدها هزار توریست از داخل و خارج برزیل به ریودوژانیرو در طول برگزاری بازی‌ها بروند. میزبانی رویدادهایی در این مقیاس یک دستاورد بزرگ برای مردم برزیل و یک افتخار ملی محسوب می‌شود. باید تاکید کرد که 60 درصد (2.18 میلیارد دلار) از کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در امکانات المپیک توسط بخش خصوصی انجام شده است و این اماکانت به عنوان یک میراث برای همه کشور باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور موقت برزیل اشاره‌ای هم به شایعه احتمال شیوع بیماری‌های گرمسیری در این کشور در زمان برگزاری المپیک و پارالمپیک کرد و گفت: می‌توانیم به شما اطمینان بدهیم که خطر ابتلا به بیماری زیکا در طول بازی‌ها عملاً وجود ندارد. به لحاظ تاریخی نیز انتقال بیماری از طریق پشه در فصل زمستان در نیکمره جنوبی خیلی کم ثبت شده است. در واقع این بیماری در طول چند هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. در زمان برگزاری جام جهانی 2014 میزبان 1.4 میلیون بازدیدکننده خارجی بودیم و هیچ بیماری همه‌گیری هم رخ نداد.

تِمِر در پایان عنوان کرد: برزیل آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است که می‌خواهند از تماشای رقابت نخبگان ورزش جهان در المپیک لذت ببرند. برزیل با آغوش باز پذیرای در انتظار شماست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 17 تیر 1395، کدمطلب: 1123952 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین