پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
ماجرای ناتمام ماندن سریال‌های شبکه خانگی رشته‌ای است که سر درازی دارد. بعد از نیمه کاره ماندن مجموعه‌هایی همچون «قلب یخی»،«قهوه تلخ»، «عالیجناب»، «عشق تعطیل نیست» و... اعتماد مخاطبان به این شبکه خدشه دار شد؛ اما با تولید و توزیع سریال موفقی همچون «شهرزاد» یک بار دیگر علاقه‌مندان به این شبکه روی خوش نشان دادند و تولید سریال در شبکه نمایش خانگی جان تازه‌ای گرفت. اما دوباره در بر همان پاشنه چرخید و باز هم برخی از مجموعه‌های تولید‌شده ناتمام باقی ماندند و حرف و حدیث‌های فراوانی را شکل دادند.

شعار سال: «رقص روی شیشه»،«نهنگ آبی» و «احضار» مجموعه‌هایی بودند که در ماه‌های اخیر دچار مشکل شدند. از «احضار» به‌عنوان اولین سریال ترسناک شبکه خانگی نام می‌بردند؛ اما ۸ قسمت این مجموعه بیشتر پخش نشد و اختلاف تهیه‌کننده و توزیع‌کننده باعث شد ناتمام بماند. چند روز پیش مصطفی سماوات سرپرست شبکه نمایش خانگی گفت تاکنون ۸ قسمت از این سریال ۱۱ قسمتی به بازار آمده و ما تا قسمت ۱۱ به آن مجوز دادیم و به مسوولان پخش تذکرهای لازم را دادیم؛ اما گفتند تهیه‌کننده راش‌های‌فینال و پایانی سریال را در اختیار پخش‌کننده قرار نداده است. سماوات در ادامه نقدهای تند و تیزی درباره کیفیت این مجموعه مطرح کرد و گفت از این به بعد در شبکه نمایش خانگی به هیچ عنوان به رامین عباسی‌زاده اجازه ساختن کاری را نمی‌دهیم.

در همین رابطه رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه به حرف‌های سماوات واکنش نشان داد و مشکلات شکل‌گرفته پیرامون«احضار» را مطرح دید نکرده است. تهیه‌کننو تاکید کرد تا کنون سریال‌های زیادی ناتمام مانده‌اند؛ اما سرپرست شبکه خانگی عوامل هیچ‌کدام از آنها را تهده وکارگردان سریال احضار گفت: آقای سماوات در مصاحبه‌اش گفته به دلیل اختلاف مالی پخش‌کننده و تهیه‌‌کننده به هر دو طرف گوشزد کردیم که اگر از فرصت استفاده نکنند و سریال پخش نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند و جالب اینکه حتی یک‌بار هم درباره این موضوع نه با وکیل من و نه با بنده تماس نگرفته‌اند چه رسد به اینکه حضوری گفته باشند که البته به گمانم در قرارهای خلوت خود با پخش‌کننده به ایشان چیز دیگری فرموده‌اند و اما چنانچه بپذیریم که چنین چیزی را گفته‌اند، چرا به حرف خود تمام و کمال عمل نکرده‌اید و در مصاحبه پخش‌کننده سریال را هم محروم از فعالیت اعلام نکرده‌اید؟

وی در ادامه درباره اختلاف‌های شکل گرفته افزود: ریشه اصلی اختلاف به‌وجود آمده مسائل مالی است؛ ولی دوست ندارم مسائل کاری‌ام را با مطرح‌کردن در رسانه‌ها حل‌وفصل کنم. مشکلی هم اگر باشد از طریق گفت‌وگو قابل حل است و دلیلی نمی‌بینم حتی دشمنم را تخطئه کنم چه رسد به کسانی که آنها را در جایگاه مدیریت فرهنگی می‌بینیم و بهتر بود که جای مطرح‌کردن مسائل در رسانه‌ای مثل یک خبرگزاری، از طرفین ماجرا دعوت می‌شد و حرف‌هایشان شنیده می‌شد و سپس در حیطه وظایف‌شان عمل می‌کردند که متاسفانه چنین چیزی میسر نشد.

عباسی زاده درباره حرف و حدیث‌هایی مبنی بر افت مخاطبان این سریال توضیح داد: درباره استقبال مخاطبان از این سریال معتقدم چنین آمار و ارقامی باید از طریق یک منبع رسمی اعلام شود نه اینکه ما بر اساس حدس و گمان یا تمایلات شخصی به فلان کارگردان یا فضای کاری‌اش بگوییم این سریال با استقبال مواجه شده یا نه. مسائل و مشکلات به ما اجازه نداد طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم سه قسمت آخر را در اختیار مخاطب قرار دهیم. از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و درصدد حل این نقیصه هستیم؛ ولی ابتدا باید اجازه دهیم این قسمت‌ها هم توزیع شوند بعد در مورد موفقیت یا عدم موفقیت این سریال صحبت کنیم. وی تصریح کرد: باید به دو نکته دیگر هم اشاره کنم: نخست آنکه ما از نابازیگرانی استفاده کردیم که روزها و ماه‌ها، وقت و هزینه صرف آموزش آنها شد؛ چون اعتقاد داشتیم از دل همین افراد استعدادهایی به جامعه هنری و سینمای ایران معرفی می‌شود و افراد آینده‌داری هستند؛ اما ظاهرا این کار، برنامه‌های عده‌ای را به هم زده است، همان‌ها که «نقش‌فروشی» می‌کنند یا قیمت فلان بازیگر متوسط را با هزاران زد و بند، یک‌شبه چندصد میلیون تومان بالاتر می‌برند.

نکته بعدی این است که ما اساسا در مواجهه با پدیده‌ای که پیش‌تر آن را تجربه نکرده‌ایم، دافعه داریم. همیشه گاردمان بالاست و این عیب و نقیصه بیش‌تر ما ایرانی‌هاست. سریال احضار به نوبه خودش کار جدیدی است و احتمالا راه را برای کسانی که می‌خواهند این ژانر را تجربه کنند، باز می‌کند. رامین عباسی زاده گفت: من و گروهم جسارت داشتیم که این کار را شروع کنیم و خوشحالم که آن را تا آخر ادامه دادیم. البته از این مساله هم غافل نیستم که هر اثری، نقاط ضعفی هم دارد و این سریال هم از این قاعده مستثنی نیست. اما راه نقد هیچ اثری، اهانت به سازنده و خالق آن نیست و اساسا راه نقد از هر گذرگاهی عبور کند، از سنگلاخ ترور شخصیتی و تخطئه عبور نمی‌کند. وی در ادامه درباره منابع مالی این سریال توضیح داد: این سریال با هزینه شخصی ساخته و تهیه شده است و به جایی وصل نیست و تریبون تبلیغاتی کسی هم نبوده و نخواهد بود. من فکر می‌کنم یکی از دلایل هجمه‌های اخیر به این سریال همین مساله است وگرنه سریال‌های زیادی بی‌سرانجام رها شدند یا بدسرانجام بوده‌اند؛ اما سرپرست شبکه نمایش‌خانگی نه آنها را محروم کرده و نه تهدید.


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین