پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: از ابتدای سال تا امروز ۱۹۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد که بیشترین آن در مرزهای شرقی و استان های حاشیه شرق کشور کشف شده است.
شعار سال: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: از ابتدای سال تا امروز ۱۹۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد که بیشترین آن در مرزهای شرقی و استان های حاشیه شرق کشور کشف شده است.

سردار محمدمسعود زاهدایان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال همکاران با تلاش بی وقفه و شبانه روزی در نقاطی که اجرای ماموریت داشتند با عناصر قاچاقچی و افرادی که در راستای سوداگری موادمخدر فعالیت داشتند، برخورد کرده و توانستند اتفاقات خوبی رقم بزنند.

زاهدیان در پاسخ به این سئوال که آیا باند مشخصی در این زمینه متلاشی شده است، گفت: باندهای متعددی در نقاط مختلف کشور ضربه خوردند هم از عناصر اصلی که در امر مواد مخدر فعالیت داشتهو هم افرادی که در زمینه جادبه جایی مواد مخدر تحرکاتی داشته اند که تحت تعقیب پلیش قرار گرفته و در نهایت همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر شبکه هایی که در کار قاچاق فعالیت داشتند را شناسایی و متلاشی کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا افراد معروفی بودند که شناسایی و دستگیر شدند و چون پرونده های آنها در جریان است ازاعلام اسامی خودداری می کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر دارای نیروهای با تجربه و متخصص است که تجربه های خوبی در این زمینه دارند و الگوی مناسب برای آموزش به سایر کشورها هستندم و در طول سال دوره های مختلف برای افرادی که از سایر کشورها به ایران می آیند، برگزار کرده و از سوی دیگر مدرسانی نیز به سایر کشورها اعزام می کنیم.

* ۱۷ هزار برنامه آموزش همگانی به عموم مردم ارائه شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در مورد اقدامات پیشگیرانه پلیس در کنار کشفیات مواد مخدر، گفت: در کنار مراکز پلیس و مراکز پیشگیری و مددکاری، خانواده افراد دستگیر شده که نیاز به مشاوره و مددکاری دارند را حمایت می کنیم تا از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: از دیگر اقدامات پیشگیرانه پلیس در حوزه مواد مخدر اطلاع رسانی به مردم از طریق تولیدات تلویزیونی در قالب تیزر و انیمیشن و همچنین حضور در فضای مجازی است. بیش از ۱۷ هزاز برنامه آموزش همگانی نیز در سطح کشور با استفاده از ظرفیت پاسگاه ها و کلانتری ها انجام شده است و منابع آموزشی را برای مسئولان مراکز آموزشی آماده کرده ایم تا در مدارس، مساجد و محیط های کار ارائه دهند.

زاهدیان افزود: همچنین فیلم های آموزشی متناسب با محیط های مختلف نمایس داده می شود تا ظرفیت بالای چمعیت کشور را نسبت به تهدیدات مواد مخدر آگاه کرده و دانش عمومی آنها را ارتقاء دهیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش چهره به چهره دیدند که هر یک از این افراد آموزش های دریافت شده را به سایرین منتقل کردند که از این طریق جهشی در اطلاع رسانی بوجود آمد که البته د راین راستا از ظرفیت اطلاع رسانی رسانه ها نیز بهره مند شدیم.

زاهدیان تاکید کرد: همه مردم در برابر مواد مخدر آسیب پذیرند و همه ما وظیفه داریم در تبلیغ مضرات اعتیاد و نکاتی که منجر به انحراف می شود، فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفته و در پیشگیری اعتیاد مشارکت داشته باشیم براین اساس دست یاری به سمت مرم دراز کرده تا در کنار ما قرار گیرند. کمک کنیم تا نهضت پیشگیری از مواد مخدر در کشور ایجاد شود تا شاهد نباشیم که سرمایه انسانی کشور به جای اینکه مولد باشد، مصرف کننده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 3 تیر 1398، کدخبر: 83365149 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
این میزان از کشف آدم رو متعجب میکنه از اینکه چقدر مصرف میشه که این همه اش تازه کشف میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین