پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
چند سالی است که شبکه خانگی در کشورمان راه افتاده است و تعدادی از فیلمسازان جوان و پیشکسوت به آن رو آورده اند، مردم نیز استقبال خوبی از خود نشان داده اند و یک نوع سرگرمی برای جمع های خانوادگی و فامیلی شده است که به جهت فرهنگی بودن نوع آن، مورد وثوق غالب جامعه قرار گرفته است.
شعارسال: چند سالی است که شبکه خانگی در کشورمان راه افتاده است و تعدادی از فیلمسازان جوان و پیشکسوت به آن رو آورده اند، مردم نیز استقبال خوبی از خود نشان داده اند و یک نوع سرگرمی برای جمع های خانوادگی و فامیلی شده است که به جهت فرهنگی بودن نوع آن، مورد وثوق غالب جامعه قرار گرفته است.

اما باید دید که هنرمندان و فیلمسازان که همیشه گلایه‌مند از وضعیت بازار فرهنگی و هنری جامعه بوده اند، به این استقبال خوب مردمی که باعث رونق گرفتن کسب و کار آن ها نیز شده است چگونه پاسخ داده اند؛ استقبال مردم از شبکه خانگی به گونه ای بوده است که بسیاری از فیلمسازان ترجیح داده اند که به جای تلویزیون برای شبکه خانگی اثر تولید کنند.

برخی از سریال هایی که برای این شبکه ساخته شده اند متاسفانه نشان دادند که برای مخاطب خود احترام چندانی قائل نیستند، این مساله را از آن حایی می توان فهمید که سریال را با یک سری مشکلا تو به صورتی ناتمام، به فرجام رساندند.

شبکه نمایش خانگی از همان ابتدای آغاز به کار با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. یک دوره‌ای تنها معضل این شبکه سریال‌هایی بودند که پایانشان رها می‌ماند. معضلی که اخیرا هم برای یک سریال پیش آمده و بهانه‌ای برای نوشتن این گزارش شده است.

اولین سریالی که در حوزه نمایش خانگی با چنین مشکلی مواجه شد سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی حامد عنقا بود که کارگردان و نویسنده آن در فصل سوم تغییر کردند و سامان مقدم و علیرضا بذرافشان جایگزین آنها شدند.

یکی دیگر از سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی بسیار موفق عمل کرد و رکورد مخاطب و میزان فروش را در همان هفته اول بدست آورد، سریالی به کارگردانی مهران مدیری بود. مدیری که یکی از چهره های شناخته شده و دوست داشتنی تلویزیون است این بار از محبوبیت خود در جهت ورود به شبکه خصوصی استفاده کرد. او که در تیزرهای تبلیغاتی قبل از پخش مجموعه از مردم می خواست که سریالش را با خرید نسخه اصلی تماشا کنند، خود بر تعهدش پای بند نبود و در نهایت مخاطبان آخرین قسمت این اثر را ندیدند.

اما این تنها حاشیه نمایش خانگی نیست. این شبکه که پس از یک دوره رکود با سریال «شهرزاد» بار دیگر رونق گرفت و مردم را به خود جذب کرد، این روزها به خاطر بعضی سرمایه‌هایی که وارد آن می‌شود مورد توجه قرار گرفته است.

اخیرا خبرهای شوکه کننده ی جدایی بازیگران از سریال‌ها را یکی از پس دیگری می‌شنویم. جدایی لیلا حاتمی از سریال "نهنگ آبی" ،جدایی بهرام رادان، امیر آقایی از سریال "رقص روی شیشه". سریال نهنگ آبی مسیرش کاملا تحت تاثیر جدایی لیلا حاتمی قرار گرفت و کل سریال قربانی یک شخصیت شد تا ببینند چطور می‌شود نقش او را از سریال به مرور حذف کنند و این در حالی اسست که اصلا فیلمنامه مسیرش سمت دیگری بوده و قصه چیز دیگری، اما به زبان ساده می توان گفت سریال دچار مرگ مغزی شده و به سمت نابودی شیرجه زده است. تمام شخصیت های سریال درباره آناهیتا (لیلا حاتمی) در سریال سخن می گویند و همه به دنبال او هستند تا او را پیدا کنند و به نوعی او گم شده و کسی نمی داند که او کجاست و چه بلایی سرش آمده است.

در سمتی دیگر سریال "رقص روی شیشه" را داریم 2 بازیگرش از سریال جدا شدند، بهرام رادان و امیر آقایی. این بازیگران حتی از تمامی سرمایه گذاران سریال هم شکایت کردند و گویا مسائل مالی موضوع اصلی این اتفاقات است. شاید عجیب به نظر برسد اما شخصیت بهرام رادان در سریال هم به مدت طولانی غیب شده بود و کسی از او خبری نداشت، همچون شخصیت لیلا حاتمی در سریال "نهنگ آبی" و لابد اینجا هم جدایی بازیگر باعث تغییر مسیر فیلمنامه و سریال شد، که در آخر نیز دیدیم قسمت پایانی آن را با عکس نوشت تمام کردند.

یک سریال دیگر به نام "احضار" هفته هاست که قسمت جدیدی از آن منتشر نشده است. بگذریم که سریال قهوه تلخ با آن همه فروش و سودی که داشت نیمه کاره رها شد. بگذریم که سریال قلب یخی را نیمه تمام گذاشتند و رفتند و بسیاری از این بگذریم ها که گویا تمامی ندارند.

چه کسی پاسخگوی وقت هدر رفته تماشاگران این سریال هاست که عوامل سریال ها با رفتارهای غیرحرفه ای خود کل سریال را به نابودی می کشانند؟ اگر از وقت تلف شده هم بگذریم، در این شرایط سخت اقتصادی چه کسی جوابگوی هزینه های تماشاگرانی است که پول خود را صرف تماشای سریالی کرده اند که هیچ ارزشی برای مخاطبانش قائل نیست و فقط به فکر پر کردن جیب خودشان اند؟ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان هیچ فرقی برای تماشاگران ندارند و هر سه آن ها مقصر اصلی این بی احترامی و بی مسئولیتی در قبال مخاطبانی هستند که بیش از هر زمان دیگری اعتماد خود را نسبت به سریال های نمایش خانگی از دست داده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 3 تیر 1398 ، کدخبر: 1495757 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
واقعادر سینمای ایران داره خیلی اهمال میشه فیلم و سریال هایی ساخته میشه که هیچ معنی و مفهومی نداره بعضی وقتا با مسعود فراستی هم عقیده میشه بااینکه کلا با همه دنیا مخالفه و فقط با خودش موافق ولی سینمای ایران داره نابود میشه محتوا نداره باید براش فکری کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین