پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۱۶۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
«محمد علی گندمی» درباره انتظارات جامعه فرهنگیان از فردی که قرار است برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود، اظهار کرد: این قشر سال‌های طولانی به دنبال افزایش حقوق خود هستند، اما نگاه ویژه ای به این مسئله نشده است.
شعار سال: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان گفت: فرهنگیان بارها از مسئولان درخواست کرده‌اند که با اجرای درست رتبه‌بندی میزان حقوق آنها به سایر نهادها نزدیک شود اما عدالت اجتماعی در این بخش هنوز محقق نشده است.

«محمد علی گندمی» درباره انتظارات جامعه فرهنگیان از فردی که قرار است برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود، اظهار کرد: این قشر سال‌های طولانی به دنبال افزایش حقوق خود هستند، اما نگاه ویژه ای به این مسئله نشده است.

وی افزود: هنوز در کشور ما معلمان جدی گرفته نمی‌شوند و مشکلات آنها به عنوان مسائل درجه دو و سه قلمداد می‌شود.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان یادآورشد: با توجه به اینکه بیشتر کشورهای دنیا با اهمیت دادن به فرهنگیان توانسته‌اند به توسعه برسند، در گام اول نظام باید مهم بودن این وزارتخانه را در جامعه بپذیرد.

گندمی معتقد است که باید در جامعه مسئله منزلت اجتماعی معلمان حفظ شود، زیرا رسیدگی به فرزندان کشور، داشتن آموزش و پرورش نوین و کارآمد و رضایتمندی و شادابی جامعه در گرو توجه به معلمان است.

** مجلس در وضع قوانین یاری رسان آموزش و پرورش باشد

وی در ادامه درباره چگونگی نحوه تعامل مجلس با وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در قانون اساسی تفکیک قوا وجود دارد، از این رو هیچ دستگاهی حق دخالت در فعالیت‌ها و مسائل اجرایی سایر نهادها را ندارد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان مجلس را در ایجاد قوانین مثبت و جدید آموزش و پرورش یاری رسان دانست و گفت: تعامل باید به گونه‌ای باشد که نه تنها شأن مجلس بلکه شأن وزیر نیز حفظ شود، بارها پیش آمده افرادی که با اصرار نمایندگان به کار نشسته‌اند، پس از مدتی توسط همان نمایندگان برکنار شده‌اند و به دلیل انتخاب اشتباه لطمه‌های غیر قابل انکاری به فرهنگیان وارد شده است.

گندمی افزود: تعامل باید به گونه‌ای باشد که هر کس وظایف خود را به درستی انجام دهد، مجلس بهتر است در وضع قوانین یاری رسان وزارت آموزش و پرورش باشد و از سوی دیگر بر انجام صحیح وظایف این وزارتخانه نظارت کند تا طرفین به توفیق دست یابند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 4 تیر 1398، کدخبر: 83367205 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
خیلی فاصله این دو مقوله با هم زیاده نمیشه امیدوار به تغییرش بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین