پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
حسن روحانی، رییس جمهور در واکنش به تحریم رهبر معظم انقلاب از سوی آمریکا گفت: خوشمزه است؛ ما آنها را راه نمی دهیم، آنها می گویند شما به آمریکا نیایید. می گویند می خواهیم اموال رهبری را تصرف کنیم؛ اموال رهبری یک حسینیه است و یک خانه ساده؛ رهبران ما که مانند رهبران دیگر کشورها نیستند که در حساب های خارجی میلیاردها پول داشته باشند که شما بخواهید آن را مسدود کنید. این نشان می دهد که دشمن ما در یک شرایط غیرعادی قرار گرفته است.
شعارسال: حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت به تحریم های جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی آید بالاترین مقام یک کشور آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی نه یک فرد که فقط رهبر ایران است که رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است (را تحریم کند) . رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان سوریه و عراق افغانستان پاکستان و کویت شیعه و غیر شیعه علاقه مند عاشق و مطیع هستند.

به گزارش «انتخاب»، مهمترین سخنان روحانی به شرح زیر است:

 بعضی‌ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند و نگذاشتند مردم در همان یکی دو سال گشایش برجام هم لذت ببرند.

 قرارداد می‌بستیم، ایراد می‌گرفتند و وقتی قرارداد به هم می‌خورد، باز غُر می‌زدند!

رسانه، نویسنده و مولف امانت‌دار هستند؛ واقعیت را بگوییم؛ واقعا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم کاری برای مردم نشده؟

اگر به برخی بگوییم مثلا در این دولت ۵تخت بیمارستانی اضافه شده، برخی می‌گویند نه اشتباه می‌کنید ۵تا کم شده!

البته فقط درباره دولت‌های یازدهم و دوازدهم اینگونه است؛ درباره قبلش اینگونه نیست درباره بعدش هم انشاءلله اینگونه نخواهد بود!

چند سال در تحریم و فشار قیمت نفت بودیم؛ اما با تلاش دولت برای مردم محسوس نبود.

درآمد کشور (پس از تحریم‌ها) یک چهارم شده است.

نگذاشتند مردم در همان یکی-دو سال گشایش برجام لذت ببرند. شرکت‌های خارجی می‌آمدند گفتند چرا آمدند، رفتند گفتند چرا رفتند. هواپیما خریدیدم گفتند خیانت به عالم بشریت شد!

هیچ حکومتی که تدبیر داشته باشد بالاترین مقام یک کشور آن هم نه مقام سیاسی، رهبر دینی، سیاسی و رهبر عاشقان دینی در سوریه، لبنان، فلسطین و... را تحریم می‌کند؟

 تحریم کند که آمریکا نیاید. ما آن‌ها را راه نمی‌دهیم، آنها می‌گویند شما نیایید.

 دست سپاه و وزارت دفاع را در سرنگونی پهپاد جاسوسی می‌بوسیم.

 آمریکایی‌ها در همه داستان‌ها سرخورده شدند. سرخورده شده بودند و اخیرا سردرگم هم شدند. کارهای عجیب غریبی می‌کنند و من تا الان یاد ندارم کسی و کشوری از این دست کارها کرده باشد.

 خوشبختانه کارهایی که امروز آمریکا انجام می‌دهد، به معنای شکست قطعی آمریکاست و در این زمینه تردید ندارم؛ وگرنه، هیچ آدم عاقلی این کار را انجام نمی‌دهد.

بعضی ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند و نگذاشتند مردم در همان یکی دو سال گشایش برجام هم لذت ببرند. شرکت‌های خارجی می‌آمدند می‌گفتند چرا آمدند؛ قرارداد می‌بستیم، ایراد می‌گرفتند و وقتی قرارداد به هم می‌خورد باز غُر می‌زدند! نگذاشتند مردم لذت ببرند. هواپیما می‌خریدیم می‌گفتند خیانت شد!

در روزنامه‌ها می‌نوشتند بروید اتوبوس بخرید چرا هواپیما خریدید؟ این نمی‌فهمد که با اتوبوس نمی‌شود مکه رفت. ما وقتی 15 و 16 هواپیمای نو وارد کردیم یه عده‌ای آمدند غر زدند. ناچار شدیم به مردم بگوییم یک شرکتی آمده اعتبار گذاشته و از پول خزانه برای خرید هواپیما نمی‌دهیم. رئیس ایرباس به من گفت برای اولین بار است که خودمان اعتبار گذاشتیم و به شما از اعتبار خودمان هواپیما می‌دهیم.

نکته‌ای است که می‌خواهم بگویم، در شرایط تحریمی که قرار گرفته‌ایم و اقدامات سیاسی که شما می توانید انجام دهید این است که جامعه پزشکی ما در این سال که بیشترین تحریم را علیه ما وضع کردند و بخش درمان ما را تحت تاثیر قرار دادند چقدر پزشکان ما و بخش پزشکی ما فریاد زدند؟ و به جهان گفتند که چه فاجعه ای دارد اتفاق می افتد؟

کار امروز آمریکا کار ضد بشری است، فعالیت آمریکا علیه حقوق بشر است تمام ملت ایران را تحت فشار قرار داده است. من خواهش می‌کنم در این زمینه بخش پزشکی ما هم که در دنیا و هم در افکار عمومی و هم در سازمان‌های بین المللی نفوذ دارند نامه بنویسند و اعتراض کنند. این اقدامات به عنوان یک وظیفه ملی در این شرایط است.

کشف پهپاد بویژه در ارتفاع بالا آسان نیست؛ در دقایق اولیه تجاوز به آسمان ما و بعد از اخطارها، با رادار و موشک ایرانی آن را زدیم. دست همه صنعتگران و بهره برداران درست از توان موشکی در وزارت دفاع و سپاه را می بوسیم. از آمریکا نمی ترسیم، اما صبر راهبردی داریم. مردم از توان دفاعی کشور خوشحالند.

هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی آید بالاترین مقام یک کشور آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی نه یک فرد که فقط رهبر ایران است که رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است (را تحریم کند) . رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان سوریه و عراق افغانستان پاکستان و کویت شیعه و غیر شیعه علاقه مند عاشق و مطیع هستند.

یک آدمی بیاید یک کار وقیحانه و احمقانه انجام دهد؟ که چی؟ رهبری کشور را بگویید تا مثلا تحریم می‌کنم که نیاید آمریکا! خوش مزه است! ما آنها را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیاید؟!

اموال رهبری را می‌خواهید تصرف کنند؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب های خارجی شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید.

تحریم های آمریکا، جنایت بشری است. اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست.اقدامات جدید کاخ سفید نتیجه سرخوردگی و سردرگمی در برابر ایران است. کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد. خودتان اعتبار خودتان را باطل کردید و از مذاکره عقب نشستید مردم در مشکلات هستند، اما همین طرح سلامت الکترونیک نشان می دهد که دولت با تمام توان در مسیر خدمت به مردم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 4 تیر 1398 ، کدخبر: 485297 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین