پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
بنادر استان بوشهر در فاصله مناسبی از بنادر کشور قطر قرار دارند و شرایط بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین تقویت فعالیت‌های گردشگری مشترک فراهم شده است.

شعار سال: استان بوشهر دارای ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است و قرار گرفتن در کنار خلیج فارس باعث شده تا این استان فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط و مناسبات با کشورهای هم‌جوار داشته باشد.

استان بوشهر از دیرباز به عنوان قطب تجارت دریایی کشور محسوب می‌شده است و بنادر مختلف این استان محل داد و ستد و تجارت دریایی بوده است و اکنون نیز این استان فرصت خوبی برای توسعه تجارت دریایی است.


هر چند در گذشته از دریا تنها برای تجارت دریایی و صید و صیادی استفاده می‌شده است ولی اکنون استفاده‌های بیشتر و مفیدتری از دریا نیز صورت می‌گیرد که از جمله می‌توان به گردشگری دریایی اشاره کرد.

استان بوشهر و کشور قطر در فاصله نزدیکی به هم قرار دارند و باید از این نزدیکی برای توسعه روابط بین دو کشور هم در زمینه مبادلات تجاری و هم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کرد.

استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر نقش مهمی که در توسعه روابط دو کشور دارد، می‌تواند زمینه توسعه اشتغال و درآمدزایی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین را برای هم فراهم سازد.

پهلوگیری کشتی گراند فری در بوشهر

کشتی مسافری - باری گراند فری در راستای ایجاد خط کشتیرانی بوشهر - قطردر اسکله شماره سه بندر بوشهر پهلو گرفته است.


این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و هزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابجایی مسافر می‌پردازد.

کشتی مسافری - باری گراند فری در مرحله اول با جابجایی بار فعالیت خود را آغاز می‌کند و در آینده نزدیک با ایجاد ظرفیت مسافری به این امر نیز خواهد پرداخت.

راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی گراند فری در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این کشتی دو بار در هر هفته در مسیر بوشهر- قطر در زمینه حمل بار و مسافر خدمات دهی می‌کند.

سیاوش ارجمند زاده با اشاره به اینکه فعالیت این خط کشتیرانی نقش بسیار مهمی در توسعه روابط اقتصادی و گردشگری بوشهر و قطر خواهد داشت بیان کرد: گسترش حمل و نقل دریایی بوشهر- قطر هزینه مبادلات تجاری را کاهش می‌دهد.

وی یکی از مزایای ایجاد این خط کشتیرانی را توسعه گردشگری دانست و اضافه کرد: به منظور آغاز فعالیت کشتی گراند فری در مسیر بوشهر- قطر برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

مناسبات بوشهر و قطر گسترش می‌یابد

سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پهلوگیری کشتی مسافری و باری گراندفری در بوشهر اظهار داشت: بوشهر موقعیت بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله قطر دارد.

وی با اشاره به همسایگی استان بوشهر با پنج کشور، خاطرنشان کرد: قطر نزدیک‌ترین کشور به استان بوشهر است و بنادر قطر با بنادر قطر فاصله بسیار کمی دارند و می‌توان از این فرصت برای توسعه مبادلات اقتصادی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش نه برابری حجم صادرات ایران به کشور قطر طی دو سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بخش عمده‌ای از این مبادلات تجاری از طریق بنادر استان بوشهر انجام شده است.


توسعه روابط تجاری و گردشگری

وی ادامه داد: کشتی مسافری و تجاری گراندفری در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفته تا خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه‌اندازی شود که در مرحله نخست بعد تجاری فعال می‌شود و سپس گردشگری دریایی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

زرین‌فر از ارائه تسهیلات مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: برنامه ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.

تقویت فعالیت گردشگری با قطر

محمدحسین ارسطوزاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر درباره کشتی مسافربری و تفریحی گراندفری گفت: کشتی گراندفری ساخت فرانسه است که با رایزنی های صورت گرفته در راستای توسعه روابط تجاری و گردشگری با کشور قطر مسیر ترددی دریایی در این مسیر راه اندازی خواهد شد.

ارسطوزاده ادامه داد: این کشتی ظرفیت مسافری هزار و ۷۰۰ نفر برای مسیرهای کوتاه را دارد و در مسیرهای طولانی ۸۷۰ ظرفیت این کشتی است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۱۲ تخت اقامتی و سالن‌های نمایش، کافی شاپ، رستوران، سالن کنفرانس و سالن ورزشی در این کشتی تعبیه شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر همچنین به ظرفیت باربری این کشتی اشاره کرد و گفت: این کشتی ظرفیت گنجایش ۷۰۰ خودرو را دارد و همچنین سالن های باربری آن می‌تواند همزمان ۴۲ کانتینر را بارگیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 اردیبهشت 97، کد مطلب: 4650633:www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین