پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
'مصطفی شن توپ' رییس کمیسیون حقوق بشر مجلس ملی ترکیه گفت: تنها به اتباع تحصیل کرده و متخصص سوری تابعیت ترکیه اعطاء خواهد شد.

شعارسال: وی در گفت و گو با خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در زمینه اعطای تابعیت ترکیه به پناهجویان سوری مقیم این کشور که در روزهای گذشته از سوی طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام شده بود ؛ گفت: ترکیه به تمامی اتباع سوری که در این کشور مقیم هستند تابعیت اعطاء نخواهد کرد بلکه متخصصین و کارشناسان را به عنوان تبعه قبول خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات ترکیه و اروپا در مورد پناهجویان ادامه دارد ؛ گفت: کشورهای اروپایی نیروهای متخصص و کارشناس را به عنوان پناهجو قبول می کنند و می گویند که مابقی اتباع سوری را ترکیه قبول کند و ترکیه به این مساله اعتراض کرده است.

وی گفت: برخی اتباع سوری حتی در دانشگاه های ترکیه مشغول بکار شده اند و اتباع سوری دارای مشاغلی همانند پزشکی و مهندسین رشته های مختلف نیز وجود دارند و هدف ترکیه اعضای تابعیت به این افراد است.

طیب اردوغان در روزهای گذشته از اعطای تابعیت به پناهجویان سوری سخن به میان آورده بود.

هنوز تعداد اتباع سوری که ترکیه قصد اعطای تابعیت به آنها را دارد مشخص نشده است ولی احزاب سیاسی با این مساله مخالفت و گفته اند که هدف اردوغان و حزب عدالت و توسعه از این مساله جمع آوری رای برای خود در انتخابات است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 18 تیر 1395، کدمطلب: 82140431 (5432177) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین