پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، از کاهش 18 درصدی جمعیت کیفری این استان خبر داد و بر ضرورت بازدید مستمر قضات از زندان‌ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان تاکید کرد.

شعارسال: علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه با دیگر مسؤولین قضایی استان ضمن بازدید از اندرزگاه و بخش های مختلف ندامتگاه مرکزی بندرعباس بازدید کرد و از نزدیک با تعدادی از مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آنها را بررسی کرد.

وی در جریان این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت‌گرفته در حوزه های امنیتی، عمرانی و اصلاح و تربیت مددجویان ابراز امیدواری کرد، با اولویت‌بندی در برنامه‌ها و اقدامات، زمینه اصلاح و تربیت مددجویان بیش از پیش فراهم شود و چالش های پیش رو رفع شود.

در جریان این دیدار رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات قضایی مددجویان پرداخت و مسؤولین قضایی استان هرمزگان نیز پس از ملاقات چهره به چهره با هریک از زندانیان و استماع درخواست‌های آنها دستورات لازم را در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح شده صادر کردند.

همچنین در ادامه برنامه بازدید از زندان مرکز بندرعباس جلسه شورای قضایی استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان وباحضور رؤسا و مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضائیه ، معاوین دادگستری و دیگر اعضا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست از کاهش 18 درصدی جمعیت کیفری استان، معادل یک‌هزار و 106 نفر از زندانیان خبر داد و با اعلام تدوین برنامه های مدون در خصوص بازدید مستمر و هدفمند قضات از زندان های سراسر استان، کسب رتبه هشتم کشوری در این حوزه را دستاوردی حائز اهمیت برای دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

وی برنامه ریزی جهت استفاده از تأسیسات نوین قضایی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور 12 هزار و 255 فقره حکم با استفاده از این تأسیس حقوقی را بخشی از اقدامات دادگستری هرمزگان در ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی از محورهای مهم و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه اصلاح مددجویان است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان، همچنین بر لزوم بازدید منظم و مستمر قضات از بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات و پرونده‌ها، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی آنان می‌شود.

در ادامه این جلسه علی استادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و دستاوردهای این اداره کل، از توجه ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور رفع مسائل و مشکلات مددجویان قدردانی کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5تیر1398 ، کدخبر: 13980405000387: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین