پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۶۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در فصل اول سال ۹۸ هیچ بهبودی در شاخص‌های ساختاری تولید دیده نمی‌شود و اقدام لازم برای افزایش جذابیت در بازارهای رقیب را نداشته‌ایم.
شعار سال:نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در فصل اول سال ۹۸ هیچ بهبودی در شاخص‌های ساختاری تولید دیده نمی‌شود و اقدام لازم برای افزایش جذابیت در بازارهای رقیب را نداشته‌ایم.

رونق تولید در بهار ۹۸ محقق نشد/ ارز، بیمه و مالیات ۳ مانع رونق تولید
 حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یک فصل زمان کافی است تا بر اساس آمار، اعداد و ارقام نگاهی به شاخص‌های اقتصادی و شاخص‌های مرتبط به نظام تولید برای بررسی بهبود در تولید داشته باشیم که اعداد و ارقام‌های موجود سیگنال لازم را برای انجام اقدامات لازم در این مدت از سال به ما نمی‌دهند.

سلاح‌ورزی گفت: در فصل اول سال 98، هیچ بهبودی در شاخص‌های ساختاری تولید دیده نمی‌شود و اقدام لازم برای افزایش جذابیت در بازارهای رقیب را نداشته‌ایم.

او افزود: تولید هم به کالا مربوط است، هم خدمات، هم بخش‌های دیگر و فقط مربوط به وزارت صمت نمی‌شود. در اواخر سال 96 در یک بازه زمانی نرخ ارز تقریباً 4 برابر شد و ارزش پول ملی به‌شدت کاهش یافت و این باعث شد قیمت مواد اولیه فعالین اقتصادی تولید افزایش یافت که ماشین‌آلاتی را وارد کردند و تمامی پیش‌بینی‌های فعالین اقتصادی به‌دلیل وارد کردن با ارز نیمایی به‌هم خورد و  از بین رفت.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به‌دلیل الزام بازگشت و عرضه ارز حاصل از صادرات در سیستم نیما، تناسب نداشتن مبانی صادرات، بلوکه شدن منابع فعالین اقتصادی در سازمان مالیاتی به‌دلیل توقف استرداد ارزش افزوده حاصل از صادرات و افزایش قیمت‌ها نیاز فعالین اقتصادی به سرمایه در گردش چند برابر شد که این‌ها همه مشکلاتی است که به‌صورت یک زنجیره پیشِ‌پای یک فعال اقتصادی است.

او متذکر شد: دولت برای تأمین بودجه و نیازهای مالی علی‌رغم کاهش حجم و رشد اقتصادی مالیات را افزایش داده، همچنین نظام تأمین اجتماعی به‌دلیل تحمیل تکالیف دولت‌ها به بنگاه‌های شناسنامه‌دار فشار وارد کرده است، بنابراین تا زمانی که سیاست‌های ارزی متناسب، نظام مالیاتی و نظام تأمین اجتماعی به‌عنوان بستر تولید متناسب با شرایط رونق نباشد نمی‌توان منتظر این بود که رونق تولید به‌خودی خود اتفاق بیفتد.

سلاح‌ورزی گفت: باید بپذیریم که در مکانیزم بازار عرضه و تقاضا را داریم و با توجه به اینکه میزان تهیه نیازها نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، نمی‌توان افزایش قیمت‌ها را با برخوردهای تعزیراتی و نظارتی بازار را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر درباره رونق تولید این است که اگر تولید نسبت به دیگر فعالیت‌های اقتصادی اهمیت داشته باشد به رونق تولید کمک خواهد شد بنابراین باید رغبت رقابت در بخش تولید ایجاد کرد.

سلاح‌ورزی گفت: مهمترین شاخص به‌جای پروژه‌های تعریف‌شده وزارت صمت قدم‌های برداشته‌شده در حوزه تولید است همچنین تعدد مقررات بر مشکلات تولید و رونق تولید افزوده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:6تیر 1398،کدخبر:2041697،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
باید شرایطی که داریم پیش میریم کل سال همین خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین