پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
رئیس دیوان عالی کشور گفت : ضعف دستگاه قضایی از قوانین مترقی اسلامی نیست بلکه مشکلات این دستگاه ناشی از نداشتن نیروهای کارآمد به اندازه کافی است.

شعار سال: حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم شامگاه پنجشنبه در ویژه برنامه یاد یاران در محل گلزار شهدای گمنام کرمان افزود: دستگاه قضایی تلاش دارد نیروهای کارآمد را شناسایی کند تا به حجم وسیع پرونده های قضایی رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: خطا و اشتباه در تمام بخش های دستگاه های اجرایی و قضایی کشور قابل انکار نیست و در این راستا تلاش قانون گذار، جبران راههای اشتباه است.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: خطای حکم خلاف شرع و خلاف قانون در دستگاه قضائی قابل قبول نیست و اگر یک رای خلاف شرع از قاضی صادر شود، این فرد صلاحیت قضاوت را ندارد.

وی گفت: نظارت بر احکام دادگاه ها بر عهده دیوان عالی است و تلاش می شود با همراه کردن نیروی باتجربه نسبت به نظارت اقدام کنیم.

مردم اطلاعات قضایی خود را افزایش دهند

حجت الاسلام مرتضوی مقدم بیان کرد: برخی افراد نسبت به احکام صادره احساس نارضایتی دارند و فقدان اطلاع مردم از مقررات سبب می شود وظیفه قاضی را به خوبی ندانند.

وی افزود: رای دادگاه برای سند جعلی تجدید نظر می شود و مردم باید اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهند زیرا برخی نارضایتی ها بر اساس ناآگاهی به این امور است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: دلال ها و برخی افرادی که از لباس وکالت استفاده و جامعه وکلا را بدنام می کنند از ناآگاهی مردم استفاده و مسیر انحرافی در پرونده ایجاد می کنند و قاضی را به اشتباه می اندازند لذا اگر مراجعان اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهند نیازی به وکیل ندارند.

وی با اشاره به نحوه نظارت بر احکام دادگاه ها گفت: برخی پرونده ها به دیوان عالی کشور ارجاع می شود و یا با مراجعه به استان ها و دادگاه ها به پرونده ها رسیدگی می شود.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم ادامه داد: وظیفه دیگر دیوان عالی کشور ایجاد وحدت رویه در دادگاه های کشور است و گاهی در هر استان در خصوص یک موضوع یک گونه رای صادر می شود لذا دیوان باید یک رویه واحد را برای دادگاه ها انتخاب و به سراسر کشور ابلاغ کند.

مجاهدت در تمامی صحنه های کشور ضروری است

وی با اشاره به اهمیت مجاهدت در صحنه های قضایی گفت: مسئولان قضایی کشور باید تلاش خود را در اجرای عدالت به کار گیرند و نسبت به احقاق حق مردم اقدام کنند زیرا این امر جهاد در صحنه قضاوت است.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: تمامی افراد فعال در کارخانه ها و واحدهای تولیدی باید ضمن جهاد اقتصادی، تلاش خود را در راستای ارتقای تولید به کار گیرند که آرمان های رهبر معظم انقلاب محقق و دشمن ناامید شود.

وی افزود: افراد فعال در حوزه فرهنگی از جمله رسانه ها و مسئولان فرهنگی باید در این راه جهاد کنند و هجمه های فرهنگی دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را با ابتکار خود خنثی کنند و امروز به اینگونه مجاهدتها نیازمندیم.

وی با بیان اینکه مجاهدت در تمامی صحنه ها ضروری است عنوان کرد: دست اندرکاران بخش کشاورزی و صنعت نیز با ارتقای تولید و فعالیت در این راه می توانند جهاد کنند.

بصیرت، مردم را پای انقلاب نگه داشته است

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اهمیت ارتقای بصیرت، پیدا کردن راه و دانستن وظیفه گفت: با بهره گیری از بصیرت باید توطئه دشمن و راه های مبارزه با آن را بدانیم و بصیرت به علم حوزوی و دانشگاهی بستگی ندارد.

وی افزود: بدون بصریت، انقلاب نبود و بصیرت و فهم امروز مردم را پای انقلاب نگهداشته است.

دشمن فرهنگ و ایمان مردم را نشانه رفته است

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: دشمن اکنون فرهنگ و ایمان مردم را نشانه گرفته و می خواهد با جنگ اقتصادی مردم پایدار و انقلابی را نسبت به نظام جموری اسلامی ناامید کند.

وی با بیان اینکه بدون حضور مقام معظم رهبری، اکنون انقلاب به این صورت وجود نداشت گفت: زمزمه های سازش با دشمن و احساس ضعف در بسیاری از پست های مدیریتی مانع تداوم انقلاب می شود و دشمن نمی تواند در این حوزه به موفقیتی دست یابد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم تاکید کرد: دشمنان هشت سال جنگ دشوار را به کشور تحمیل کردند و نتوانستند اراده ملت را بشکنند و امروز کشور در صحنه جنگ نرم قرار دارد.

وی افزود: اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی باید با مجاهدت در صحنه های مختلف انقلاب، گام های بزرگی برای کشور برداریم.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: دشمن ارزشمندترین انسان ها را برای ترور انتخاب کرده اما با این ترورها و صحنه های دلخراش تیرماه سال ۶۰ امام راحل با صلابت و محکم ایستادگی می کرد و از خداوند می خواست ما را تنها نگذارد.

وی یادآور شد: امروز انقلاب با آبیاری خون شهدا به درختی تنومند تبدیل شده که دشمنان نمی توانند لطمه ای به آن وارد کنند.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: افرادی که در پست های مدیریتی کشور خدمت می کنند باید خدمتگزار مردم باشند و توان و فکر خود را برای خدمت رسانی به ملت مقتدر، مظلوم و همیشه در صحنه ایران به کار گیرند و مدیران نسبت به مراجعه کنندگان خود بی اعتنایی نکنند.

ویژه برنامه یاد یاران امشب (پنجشنبه) به مناسبت بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب و شهدای قوه قضائیه با حضور رئیس دیوان عالی کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، رئیس کل دادگستری و دادستان، اعضای شورای قضایی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از مردم کرمان در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 6 تیر 98، کد خبر: 83372959، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
اعتراف به اینکه نیروی کارآمد کم دارن بازم خوبه کمی انتقاد پذیر شدن مسدولان قوه قضاییه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین