پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
امام جمعه موقت تهران گفت: رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین پرنده جاسوسی آمریکا حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است.

شعار سال: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌‌فرد خطیب این هفته نمازجمعه تهران، در خطبه‌های امروز (7 تیر) با تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: انقلاب در گام نخست و چهل سال اول به‌دلیل مبانی حیات‌بخش اسلام و امامت و رهبریِ مبتنی آموزه‌‌های اسلام در قله اقتدار قرار گرفت و در گام دوم هم این راه، مسیر اقتدار است.

وی افزود: در سایه رهبری جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی معنا پیدا می‌کند. این دستان قدرتمند برآمده از آستین امت اسلامی در غزه، فلسطین، سوریه، لبنان و سرتاسر جهان اسلام، دستاورد رهبری و زعامت فقیه عادل، صالح، مدیر، مدبر و شجاع است.

ابوترابی با بیان اینکه این توصیه به تقوا در نمازجمعه، شناخت امام و تبعیت از امام است، گفت: توصیه به تقوا توصیه به شناخت صالحان و گام برداشتن در مسیر آنان است. توصیه به تقوا شناخت راه شهدای عالی‌قدر 7 تیرماه و شهید بزرگوار دکتر بهشتی و 72 تن از یاران فداکار و وفادار امام بزرگوار است. توصیه به تقوا یعنی شناخت راه 150 شهید مدرسه امام صادق(ع) که روز گذشته بر بازوی مردم تهران تشییع شدند و این توصیه قبل از آنکه متوجه توده‌ها باشد متوجه مسئولان است.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این مسیر پیشرو باشند و این مسیر عزت و اقتدار است. قوه قضائیه که در هفته بزرگداشت یاد شهید بهشتی و شهدای عالی‌قدر قرار داریم، با شناخت این منطق، از قسط و عدالت و حقوق عامه حفاظت کنند و با برخورد قاطع با مفسد در درون نهاد قوه و در بیرون، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می‌کند.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به تحریم‌های وقیحانه دولت آمریکا که دستگاه حاکمه این کشور را در وضعیت یک یاغی ماجراجوی بین‌المللی قرار داده است، گفت: دقیقاً در این روزها شاهد حلقه‌های به‌هم‌پیوسته از پیروزی‌های الهام‌بخش امت اسلام و جبهه مقاومت می‌باشیم؛ مواضع روشن، قاطع، حکیمانه و مقتدرانه رهبر انقلاب در رابطه با پیام رئیس‌جمهور آمریکا، وحدت و انسجام تحسین‌برانگیز تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی فلسطینی و دولت‌ها و ملت‌های انقلاب جهان اسلام در برابر خیال‌پردازی رئیس‌جمهور آمریکا و توطئه محکوم به شکست نشست منامه، رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی و آتش موشک هوافضای سبزپوشان متعهد، متخصص و شجاع. این رویدادها حکایت از شرایط ویژه‌ای دارد، حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است. این اراده پولادین را امروز تمامی سیاستمداران و سیاست‌ورزان و نیروهای انقلابی وفادار به جبهه مقاومت، و دست‌نشاندگان بی‌هویت آمریکا یافته‌اند و احساس کردند.

وی افزود: استراتژی دفاعی قدرتمند و بازدارنده جمهوری اسلامی، آتش سامانه پدافند موشکی سوم خرداد حامل دو پیام الهام‌‌بخش بود؛ یکی پیوند مستحکم دانش‌آموختگان رشته‌‌های فنی و مهندسی با وزارت دفاع و نیروهای مسلح که باید در سایر حوزه‌های مدیریتی تجلی پیدا کند، اقتصاد در سایه پیوند دانش و علم با مدیریت به یک اقتصاد بالنده و شکوفا تبدیل می‌شود. دومین پیام این اقدام شجاعانه حکایت از سرانگشت قدرتمند ایرانیان دارد که در انتظار هرگونه تعرضی به آسمان و زمین و دریای ایران، روی ماشه آماده شلیک است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اقدام سازمان برنامه و بودجه بر اصلاح ساختاری بودجه گفت: باید بدانیم بودجه کشور، آئینه چگونه اداره کردن کشور است. اگر می‌خواهیم بدانیم منابع، هزینه‌ها و کیفیت مدیریت کشور چگونه است باید به بودجه سالانه مراجعه کرد. رهبر انقلاب هم در پیام سال 1398، هم در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و هم در بیانیه گام دوم، بر اصلاح ساختار بودجه تأکید داشتند و این مسئله مطالبه اصلی مردم و نظام است. مجلس، دولت، دستگاه قضایی قدم‌های اصولی برای تحول بنیادین در نظام بودجه‌ریزی کشور بردارند.

وی افزود: در اقتصاد امروز کشور، سیاست‌های پولی، ارزی و سیاست‌های درآمدهای نفتی و شاخص درآمدهای نفتی متأثر از نظام مالی و بودجه‌ریزی است. بودجه کشور با درآمدهای نفتی گره خورده و پیوند بودجه با درآمدهای نفتی موجب شده سیاست‌های مالی، سیاست‌های پولی کشور را تنظیم می‌کند. دولت به درآمدهای فروش نفت دسترسی دارد و گاهی هم این بشکه‌های نفت را 100 دلار فروختند و منابع بازگشت و به بانک مرکزی تحویل داده شد و ریال‌هایش برای هزینه‌های دولت خرج شد اما جایی که دولت به درآمدهای نفتی دسترسی ندارد، فشار می‌آورد و از بانک مرکزی استقراض می‌کند و بدهی دولت به بانک مرکزی، موجب رشد پایه پولی و کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید شده است.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: تا آن هنگام که رابطه بودجه با درآمدهای نفتی خصوصاً هزینه‌های اداره کشور قطع نشده است، ما با مشکل تورم و چالش‌های اقتصادی روبه‌رو هستیم. در اوضاع فعلی که دشمن چنین شرایطی را فراهم کرده، تحریم می‌تواند فرصتی برای اقتصاد باشد و دولتمردان آمریکا بدانند همان‌طور که رهبر انقلاب مقرر کردند، قوای سه‌گانه در مسیر قطع وابستگی بودجه به نفت قدم‌های مؤثری بر خواهند داشت. امیدوارم به‌یاری خدا شاهد یک تحول در نظام بودجه‌ریزی کشور و حرکت به‌سمت قله‌های قدرت و اقتدار اقتصادی باشیم.

ابوترابی‌فرد در پایان با اشاره به موفقیت‌های تیم ملی والیبال گفت: این جوانان برای ملت عزیز شور و نشاط و امید آفریدند و توجه ویژه به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از توصیه‌های جدی رهبری نظام و از گام‌های مؤثر برای خلق قدرت در نظام اسلامی است و موفقیت‌های اخیر ثمره نزدیک دو دهه مدیریت عاقلانه و باثبات در ورزش والیبال کشور بوده و این مدیریت باثبات، راه را برای درخشش جوانان همواره کرد و امیدوارم در همه حوزه‌ها، مدیریت‌های عاقل و متعهد را شناسایی کنیم و در سایه مدیریت‌های باثبات راه را برای شکوفایی فراهم کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7تیر 98، کد خبر: 2042448، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
باید دید هزینه های سرنگونی چقدر میشه بعد از انجام این کار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین