پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
به دنبال کشف دوربین های بسیار ریز در اتاق شماری از هتل های مختلف چین، مردم این کشور بشدت بابت امنیت هتل ها ابراز نگرانی کرده اند پلیس نیز تاکید کرده است با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

شعار سال: ابتدا تارنمای یوکو چین تصاویری از این دوربین ها و کشف آنها در هتل ها را منتشر کرد به دنبال آن مناظره های گسترده مردمی در شبکه های اجتماعی شروع شد و مردم خواستار رسیدگی فوری دولت و پلیس به این موضوع هستند.

رسانه های منطقه شرق آسیا نیز به طور گسترده این موضوع را پوشش داده اند و نوشته اند که در شماری از هتل ها و رختکن ها و در نقاط مختلف از جمله نزدیک مجاری تهویه هوا، دریچه کولرها و پشت پریزهای برق، دوربین های ریز کشف شده است.

گزارش حاکی است که این دوربین ها از مهمانان و مشتریان هتل ها فیلمبرداری می کرده اند پلیس توانسته است برخی از افرادی که ظاهراً اقدام به نصب این دوربین هاکرده اند را دستگیر کند.

همزمان پلیس چین تاکید کرده است به فوریت به این موضوع که به امنیت ملی و مردم کشور مربوط است رسیدگی خواهد کرد و هشدار داده است مدیران هتل ها و کسانی که به هر شکل به این پرونده ها مرتبط باشند، مجازات خواهند شد.

مساله از زمانی آغاز شد که شماری از مسافران یک هتل در شهر جانگجو در استان "خه نن" در مرکز چین اعلام کردند که در اتاق های خود دوربین های ریز پیدا کرده اند به دنبال این قضیه و رسانه ای شدن مساله، بسیاری اعلام کردند که این موضوع مربوط به یک هتل نیست و نزدیک به ۸۰ درصد از هتل های این شهر دارای چنین تجهیزات مخفی هستند.

نزدیک به ۱۴۰ میلیون چینی در روزهای اخیر بیننده یکی از برنامه هایی بوده اند که به آنها می آموخته است چطور می توانند دوربین ها را در محل اقامت خود پیدا کنند تصاویری از نحوه این کار همچنین در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

چین محدودیت های زیادی برای دستیابی به این تجهیزات در نظر گرفته است از این وسایل و دوربین ها برای استراق سمع و امور جاسوسی استفاده می شود و مشخص نیست چطور این هتل ها توانسته اند به این تجهیزات دسترسی داشته باشند.

برخی هم می گویند که خرید این دوربین ها کار سختی نیست و برخی از شبکه های اینترنتی در این کشور آنها را به قیمتی در حدود ۱۵ دلار می فروشند و برای خریدار ارسال می کنند بیشتر خریداران برای خرید تجهیزات از هویت جعلی استفاده کرده اند.

پلیس چین در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست ۳۰۰ دوربین ریز را در هتل ها کشف کند که ۱۰۰ هزار فیلم توسط آنها ضبط شده بود فیلم هایی که به صورت آنلاین از شبکه های اجتماعی برای سودآوری منتشر شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای ایرنا، تاریخ 5 تیر 98، کد مطلب: 83368221:www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین