پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید چین از تحویل قطعات یدکی خودروهای خارجی به ایران خودداری می‌کند در حالی که عدم تامین این قطعات به معنای ارائه نشدن خدمات پس از فروش است.

شعارسال:ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  درباره کمبود قطعات یدکی خودروهای چینی در بازار، گفت: پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، کمبود قطعات یدکی در بازار به یکی از معضلات صاحبان خودروهای خارجی تبدیل شد چراکه قطعات این خودروها به صورت CKD وارد کشور می‌شد و ایران تنها فرآیند مونتاژ آن را انجام می‌داد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت خودروسازی سایپا متعهد شده است حدود 350 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد؛ از این تعداد 40 هزار دستگاه خودرو واگذار شده است و 60 هزار دستگاه دیگر نیز به زودی تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل سایپا می گوید تحویل 1700 دستگاه خودروی ولوو امکان‌پذیر نیست؛ از یک سو تامین قطعات موردنیاز تولید ولوو ممکن نیست و از سویی شرکت،2 هزار میلیارد تومان به ازای تحویل این تعداد خودرو ضرر می کند

سایپا قادر به تحویل 50 هزار دستگاه خودرو خارجی پیش فروش شده نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از 350 هزار خودرو متعهد شده 200 هزار دستگاه دیگر در حال آماده شدن است و به مردم تحویل داده می شود، ادامه داد: براساس گفته‌های مدیرعامل سایپا، این شرکت قادر به تحویل 50 هزار دستگاه خودرو باقیمانده نیست و باید برای آن جایگزین در نظر گرفته شود؛ این 50 هزار دستگاه شامل 14 هزار برلیانس، 34 هزار انواع رنو و 1700 دستگاه ولوو( خودروی سنگین) است.

وی اظهار کرد: به زعم مدیرعامل سایپا تحویل 1700 دستگاه خودروی ولوو امکان‌پذیر نیست؛ از یک سو تامین قطعات موردنیاز تولید ولوو ممکن نیست و از سویی شرکت، 2 هزار میلیارد تومان به ازای تحویل این تعداد خودرو ضرر می کند؛ به طور مثال مردم در زمان ثبت نام 50 میلیون تومان پیش پرداخت واریز کردند اما قیمت این خودرو در حال حاضر به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

80 درصد قطعات موردنیاز تولید خودروهای خارجی وارداتی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عدم تامین قطعات یدکی به معنای عدم توانایی در ارائه خدمات پس از فروش است، خاطرنشان کرد: 80 درصد قطعات موردنیاز تولید برخی از خودروها، وارداتی است و در شرایط کنونی که واردات انجام نمی شود تولید این خودروها امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود قطعات یدکی موردنیاز خودروهای چینی در حوزه ارائه خدمات پس از فروش است، ادامه داد: در شرایط کنونی باید از افرادی که به دنبال واردات خودروهای خارجی هستند باید پاسخگو باشندچراکه در صورت بومی شدن تولید خودرو بسیاری از این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

ملکی تصریح کرد: علیرغم اینکه چین از نظر اقتصادی رقیب آمریکا است اما به دلیل تهدیدهایی مانند قطع روابط تجاری از تحویل قطعات یدکی خودرو به ایران خودداری می‌کند.

تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل خرابی ماشین‌آلات خط تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با اعمال تحریم علیه ایران بسیاری از تجهیزات و قطعات موردنیاز صنایع وارد کشور نمی‌شود، بیان کرد: تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل خرابی ماشین آلات خط تولید است و قطعات موردنیاز این ماشین‌آلات نیز در ایران تولید نمی شود یا کیفیت موردنظر را ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار9تیر 98 ، کدخبر: 429383، www.icana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین