پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۳۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از ساخت قطار بومی‌سازی شده مترو طی ۱۸ ماه آینده خبر داد.معاون علمی رییس‌جمهور با بیان اینکه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری همکاری‌های زیادی با شهرداری تهران در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها دارد، گفت: امروز ساخت یک رام قطار نماد همکاری شهرداری و حوزه فناوری خواهد بود که امیدواریم در قالب تفاهم‌نامه‌ای بتوانیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

شعار سالسورنا ستاری صبح امروز در آئین قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو که با حضور دکتر حناچی، شهردار تهران در محل معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری صورت گرفت، با بیان اینکه این اتفاق مهمی است که رخ می‌دهد، گفت: در یک و نیم تا دو سال آینده، در حوزه مترو بومی‌سازی خواهیم داشت؛ چرا که ساخت واگن یک نیاز مترویی همه کلانشهرها و به خصوص تهران است.

وی ضمن تشکر از حناچی، شهردار تهران بابت پیش قدم شدن در این امر مهم، اظهار کرد: منابع دانشی که در این سال‌ها شکل گرفته‌اند، امروز کنار هم جمع شده‌اند تا با کمک هم نسبت به داخلی‌سازی یک رام قطار که ۸۵ درصد آن بومی‌سازی خواهد بود، اقدام کنیم.

معاون علمی رییس‌جمهور با بیان اینکه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری همکاری‌های زیادی با شهرداری تهران در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها دارد، گفت: امروز ساخت یک رام قطار نماد همکاری شهرداری و حوزه فناوری خواهد بود که امیدواریم در قالب تفاهم‌نامه‌ای بتوانیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

ستاری با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر حمل و نقل پروژه‌هایی داریم که عملیاتی خواهد شد، گفت: هفته آینده تفاهم‌نامه راه‌اندازی کارخانجات نوآوری و توسعه استارت‌آپ‌ها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در پی تحریم‌ها باید با همدلی نسبت به ایجاد اشتغال و پشت سر گذاشتن تحریم‌ها اقدام کنیم، گفت: این حرکت ابتکار حناچی بود و وقتی این اراده در یک مجموعه‌ای وجود داشته باشد، می‌تواند مابقی دستگاه‌ها را نیز به حرکت وا دارد.

ستاری با بیان اینکه امیدواریم ۱۸ تا ۲۳ ماه آینده در اولین گام نسبت به ساخت قطار مترو که ۸۵ درصد آن بومی است، اقدام کنیم، گفت: این قطار تست شده و بر روی ریل تحویل شهرداری تهران داده می‌شود.

معاون علمی رییس‌جمهور با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه و ساخت یک رام قطار سرآغاز ساخت ۴۲۰ رام قطار دیگر است، گفت: متروی تهران سفارش ساخت ۴۲۰ رام قطار دیگر را داده است که امیدواریم بین ۳ تا ۶ ماه آینده نهایی شود.

ستاری افزود: در حال حاضر بومی‌سازی ۳۳ درصد است که امیدواریم به ۸۵ درصد برسد.

در این مراسم طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، علی‌آبادی مدیرعامل مپنا و دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حضور داشتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار 9 تیر 98، کد خبر: 98040904401، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
هر چی تعداد خط های مترو بیشتر میشه فقط ازدحام جمعیت بیشتر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
خدا خطوط مترو رو زیاد کنه
ناشناس
Canada
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
180 سال نتونستید الان توی 18 ماه می خواید چه غلطی بکنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین