پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع تخت‌های بیمارستانی در کشور عادلانه نیست و تعداد آن در برخی استان‌ها ممکن است به ازای هر هزار نفر، ۲.۵ تخت و در برخی استان‌ها ۰.۷ تا یک باشد.
شعار سال : حسین علی شهریاری روز دوشنبه  درباره توزیع ناعادلانه تخت‌های بیمارستانی در کشور افزود: علت عدم توزیع عادلانه تخت‌های بیمارستانی در کشور، سو مدیریتی است که اتفاق افتاد. این در شرایطی است که باید بر اساس شاخص‌ها، بودجه اختصاص پیدا کند و نباید این طور رفتار شود که با لابی گری، برخی استان‌ها سهم بیشتری از تخت‌های بیمارستانی داشته باشند.
وی درباره شبکه ای شدن بیمارستان‌ها گفت: شبکه ای شدن بیمارستان‌ها در چند ماه آخر وزارت وزیر سابق بهداشت نیز مطرح شد؛ زیرا نمی‌توان در بیمارستانی با ۲۰ تخت خواب، همه تخصص‌ها را فراهم کرد. در نتیجه باید برخی تخصص‌ها در روزهای مشخصی در بیمارستان حاضر باشند و این بیمارستان‌های کوچک می‌توانند با بیمارستان بزرگ‌تری هماهنگ باشند تا به بیماران خود خدمات ارائه کنند. البته این طرح هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است.

شرایط انتخاب مدیران و رؤسای بیمارستان‌ها
این نماینده مجلس درباره انتخاب مدیران بیمارستانی بر اساس توانمندی آنها افزود: به نظر من اگر کسی در شرایط اقتصادی فعلی، مدیریت بیمارستان را به عهده بگیرد، ایثار کرده است.
شهریاری ادامه داد: مشکل اصلی بیمارستان‌های دولتی در حال حاضر، کمبود پرسنل و پرستار است. زیرا در برخی موارد به علت کمبود نیرو مجبور می‌شوند از همراه بیمار استفاده کنند و نمی‌توان با این شرایط بیمارستان‌ها را به درستی مدیریت کرد.
سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ۹ خرداد ۹۸ در دوره ملی توانمندسازی رؤسای بیمارستان‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور درباره انتخاب مدیران بیمارستانی گفته بود: در نظام سلامت موضوع به کارگیری نیروی متخصص و توانمندسازی مدیران مطرح است. البته تاکنون بیشتر تاکید بر تخصص بود که این شرایط و نگاه به مدیریت بیمارستانی را با نظر و صلاحدید وزیر بهداشت مورد بازنگری قرار خواهیم داد. علاوه بر تخصص، مهارت‌های فنی، انسانی و ادراکی مدیران نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و کسانی که شایستگی و توانمندی در زمینه‌های بیان شده دارند، مسئولیت بیمارستان را عهده دار می‌شوند. در شرایط جدید مورد نظر وزارت بهداشت، نه تنها پزشکان، بلکه سایر کادر درمانی که شرایط مورد نظر را دارند، می‌توانند به عنوان رئیس بیمارستان منصوب شوند.

بیمارستان‌ها باید به سمت هیأت امنایی شدن حرکت کنند
شهریاری درباره هیأت امنایی شدن بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان‌ها باید بر اساس قانون برنامه به سمت هیأت امنایی شدن حرکت کنند، اما از بیمارستانی که نمی‌تواند هزینه پرسنل، دارو یا غذای بیمار را پرداخت کند، نباید انتظار معجزه داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان‌ها مشکلات جدی دارند و حتی در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلاتی وجود دارد. در برخی موارد، آزمایش و تصویربرداری بیمار به خارج از بیمارستان ارجاع داده می‌شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: حتی اگر بیمارستان‌ها هیأت امنایی شوند هم به منابع مالی نیاز است و مشکل بیمارستان‌ها فقط با تغییر عنوان حل نمی‌شود. مشکل اصلی، منابع مالی است و تا زمانی که این موضوع حل نشود، نمی‌توان به مدیریت بیمارستان‌ها ایراد وارد کرد.
قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ۱۹ خرداد ۹۸ درباره هیأت امنایی شدن بیمارستان‌هاگفته بود: وقتی بیمارستان‌ها یک بنگاه اقتصادی شده و هزینه‌های خود را ارزیابی کنند، مانند همه موسسه‌هایی که مدیرعامل دارند و باید به هیأت مدیره پاسخگو باشند، این اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی بر بیمارستان‌ها نظارت می‌کنند، اما اگر افرادی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند، هیأت مدیره انتخاب کرده و سپس مدیرعامل منصوب شود، نقاط ضعف و قوت بیمارستان‌ها شناسایی می‌شود. به طور مثال بیمارستان فیروزگر که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود، یکی از موفق ترین بیمارستان‌ها از نظر مالی محسوب می‌شود. بیمارستان‌های هیأت امنایی قدرت اختیار بیشتری داشته و محدودیت‌های اداری در آنها کاهش پیدا می‌کند.
سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز ۲۵ خرداد ۹۸ درباره هیأت امنایی شدن بیمارستان‌ها به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: هیأت امنایی شدن بیمارستان‌ها می‌تواند منجر به ایجاد نظارت بیشتر، مدیریت منابع نظام سلامت، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری بیمارستان‌ها شود و با این اقدام مخالفتی وجود ندارد.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار : 10 تیرماه 1398،کدخبر :83375761،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
امکانات پزشکی فقط ذر تهران و چند شهر بزرگ وجود داره و بقیه کشور بی بهره ان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین