پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
آمارها از ۱۹ هزار مؤسسه آموزش عالی در جهان نشان می‌دهد که اروپا کمترین میزان مدیران زن در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارد.
شعار سال: گزارش‌ها نشان می‌دهد تنها یک مورد از هر ۶ دانشگاه در جهان توسط زنان مدیریت می‌شود.

آمارها از ۱۹ هزار مؤسسه آموزش عالی در جهان نشان می‌دهد که اروپا کمترین میزان مدیران زن در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارد.

براساس گزارش‌های جدید، تنها یک مورد از هر ۶ دانشگاه در جهان توسط مدیران زن اداره می‌شوند. پایگاه اطلاعاتی انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های جهان با بررسی ۱۹ هزار و ۱۴۲ دانشگاه دولتی و خصوصی در ۱۹۶ کشور جهان به نتایج جالبی دست یافته است.

در سوئد ۴۹ درصد از مدیران دانشگاه زن و ۵۱ درصد مرد هستند که بهترین کشور از نظر برابری جنسیتی را از آن خود کرده است. این در حالی است که در ۵۴ کشور از جهان هیچ مدیر زنی وجود ندارد.

براساس این گزارش نابرابری‌های زیادی میان مناطق جهان وجود دارد. برای مثال در آمریکای شمالی ۲۳ درصد از مدیران مؤسسات آموزش عالی زن هستند، این در حالی است که تنها پنج درصد از مدیران دانشگاهی در خاورمیانه را زنان تشکیل می‌دهند.

به طور کلی اروپا کمترین میزان مدیران زن در دانشگاه‌های انگلیسی زبان جهان را دارد. براساس گزارش‌ها، تنها ۱۶ درصد از مؤسسات آموزش عالی اروپا توسط زنان اداره می‌شوند.

اگر تنها ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را حساب کنیم، این آمار به ۱۹ درصد می‌رسد. با این حال اروپا باز هم از باقی رقبای خود عقب می‌ماند. میزان مدیران زن در دانشگاه‌ها آمریکا ۲۴ درصد، در کانادا ۲۱ درصد، در استرالیا ۲۵ درصد و در نیوزیلند ۲۸ درصد است. در آسیا نیز ۱۳ درصد از دانشگاه‌ها توسط زنان مدیریت می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 10 تیر 1398، کدخبر: 401433 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین