پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
عینک‌های آفتابی با کیفیتِ بالا اغلب گران‌قیمت هستند، بنابراین، چرا نباید عینک‌های ارزان که ظاهرا مشابه نمونه‌های باکیفیت ساخته شده‌اند را خریداری کنیم؟ آیا عینک‌ آفتابی ارزان برای چشم ضرر دارد؟ پاسخ ما به این سوال مثبت است، یعنی عینک آفتابی ارزان بدون شک برای سلامتی چشم‌ها مضر است. برای اثبات این ادعا نیز از شما دعوت می‌کنیم تا مواردی که در زیر به آنها اشاره شده را مطالعه کنید.

شعار سال: هنگام خرید عینک آفتابی بسیار مهم است که به ضد اشعه فرابنفش بودن عدسی‌های آن توجه داشته باشید. یک عینک دودی مناسب باید به‌طور ۱۰۰ درصد از چشم‌ها در برابر اشعه‌های UV محافظت کند. این تابش‌های مضر خورشید در طولانی مدت آسیب‌های جدی و بعضا جبران‌ناپذیری را به چشم‌ها وارد می‌کنند که ممکن است حتی به کوری نیز منجر گردد.

به‌همین خاطر بسیار مهم است بدانید که عینک‌های آفتابی ارزان به‌هیچ وجه چنین قابلیتی ندارند و نمی‌توانند این میزان از محافظت را از چشم در برابر اشعه‌های یو.وی داشته باشند.

کیفیت دید

شاید وقتی برای اولین بار یک عینک آفتابی ارزان را به چشم می‌زنید، به نظر برسد که دید کامل و واضحی دارد و اختلالی در بینایی‌تان ایجاد نمی‌کند. اما واقعیت این است که پس از چندین ساعت استفاده دچار خستگی چشم و حتی شاید سرگیجه می‌شوید. دلیلش هم این است که کیفیت اپتیکی عدسی این عینک‌ها بسیار پایین‌تر از استانداردی است که باید باشد.

در ساخت عدسی عینک‌های ارزان‌قیمت از مواد بسیار بی‌کیفیت و کم‌ارزش استفاده می‌شود.

محافظت ۱۰۰ درصدی در برابر تابش فرابنفش، کیفیت دید عالی، دوام و استحکام عدسی و فریم عینک را نمی‌توانید با قیمت‌های ارزان بدست بیاورید.



مقاومت در برابر ضربه

در عدسی‌های عینک‌های آفتابی ارزان‌قیمت از مواد ضربه‌گیر و مقاوم در برابر فشار استفاده نمی‌شود. شکننده بودن عدسی برای چشم می‌تواند خطرناک باشد زیرا در صورت وارد شدن هر گونه ضربه‌ای احتمال شکستن عدسی و زخم شدن چشم زیاد خواهد بود.

هرگز برای صرفه‌جویی مالی چشم‌های خود را در معرض چنین خطراتی قرار ندهید. بهترین عدسی عینک آفتابی به لحاظ مقاومت در برابر ضربه و سبک بودن، عدسی‌های پلی‌کربناتی است.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که شما عینک آفتابی را به منظور محافظت از چشم خود در برابر تابش‌های مضر خورشید خریداری و استفاده می‌کنید. بنابراین، گول عینک‌های ارزانی که دستفروشان در گوشه خیابان عرضه می‌کنند یا برخی از فروشگاه‌ها باقیمت‌های پایین و ادعای اینکه عینک اصل است را نخورید و سلامت چشم و بینایی خود را در معرض خطر قرار ندهید.

محافظت ۱۰۰ درصدی در برابر تابش فرابنفش، کیفیت دید عالی، دوام و استحکام عدسی و فریم عینک را نمی‌توانید با قیمت‌های ارزان بدست بیاورید. به همین خاطر است که قیمت محصولات برندهای مشهور دنیا که توسط کارشناسان و استانداردهای جهانی تایید شده‌اند بسیار بالاست.

به این توجه داشته باشید که یک عینک را اگر درست استفاده کنید، می‌توانید چندین سال داشته باشید. یعنی یک بار برای چند سال هزینه می‌کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت لوناتو، تاریخ 28 خرداد 97، کد مطلب: 2113:www.lunato.net


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین