پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
آموزش‌های تخصصی، خدمات تجاری‌سازی، تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا و سایر خدمات بازارسازی و بازاریابی ازجمله سرویس‌های قابل ارائه، ذیل کلینیک ویژه کارآفرینی است.
شعار سال: آموزش‌های تخصصی، خدمات تجاری‌سازی، تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا و سایر خدمات بازارسازی و بازاریابی ازجمله سرویس‌های قابل ارائه، ذیل کلینیک ویژه کارآفرینی است.

 پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از بازوان دانشگاه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند تحولاتی بنیادی و بازتعریف مأموریت‌های ویژه است تا به کارکرد واقعی خود روزبه‌روز نزدیک‌تر شود.

یکی دیگر از خدمات  پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوپای دانش‌بنیان تأسیس «کلینیک ویژه کارآفرینی» است. آموزش‌های تخصصی، خدمات تجاری‌سازی، تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا و سایر خدمات بازارسازی و بازاریابی ازجمله سرویس‌های قابل ارائه ذیل این کلینیک است.

هدف از تشكيل کلینیک ویژه كارآفرينی، توسعه دانش،‌ تبديل ايده به يک فعاليت شغلی پايدار، كمک به حفظ و پايداری فعاليت‌های نوپای كارآفرينی در صحنه رقابت اقتصادی و توسعه فعاليت‌های دانش‌مدار در واحدهای صنعتی و خدماتی است. در اصل می‌توان گفت كلينيک كارآفرينی و اشتغال يكی از حلقه‌های تكميل كننده چرخه فناوری در كشور است كه بايد در كنار نهادهای موجود و هماهنگ با آنها در چارچوب سياست‌های مصوب فعاليت كند.

آموزش‌های تخصصی کارآفرینان یکی از مهم‌ترین الزامات مسیر کسب‌وکار است، پرواضح است که تقاضای بازار و گذاره‌های فناوری هیچ‌گاه منتظر جلسات پرپیچ و خم نهادها نخواهد ماند و این کارآفرینان هستند که باید با آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای آماده هرگونه تغییر و انعطاف متناسب با شرایط باشند. ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه‌های تجاری‌سازی، فنی و مهندسی، مدیریتی، مالی و حقوقی این قابلیت را در کارآفرینان و فناوران به‌وجود می‌آورد که درمقابله با چالش‌های مختلف چابک باشند.

توسعه کسب‌وکارها در پلتفرم‌های مختلف موجب شده تا عرصه رقابت در هر زمینه‌ای چالش‌هایی را به‌دنبال داشته باشد. بزرگترین چالش کسب‌وکارهای امروزی که می‌توان گفت زاییده رقابت محصولات و خدمات مختلف است، بازارسازی و فروش تلقی می‌شود. امروزه بزرگترین دغدغه کسب‌وکارها فروش یا ارائه محصول به مصرف‌کننده است و گاه نبود اطلاعات و آگاهی‌های به‌روز موجب اشتباهات جبران‌ناپذیری برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌شود. ارائه خدمات فنی و تخصصی در سرتاسر زنجیره ارزش محصولات دانش‌بینان می‌تواند تا حد قابل قبولی نقشه راه را برای کارآفرینان روشن کند.

مشاوره جهت استفاده از تسهیلات مرتبط با محصولات دانش بینان و تسهیلات پارک‌های علم و فناوری مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، بیمه، ارائه خدمات  تخصصی ثبت پتنت، ارائه خدمات تخصصی درخصوص امکان‌سنجی و  تهیه طرح تجاری، ارائه خدمات مشاوره مدیریت (مدیریت پروژه، تولید، سیستم، کیفیت، فناوری، نوآوری و کارآفرینی) و ارائه خدمات تخصصی حقوقی و مالی (قراردادها، مجوزها) از جمله خدمات فنی و تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌شمار می‌رود.

هرچند که ایده‌یابی صحیح و سناریوسازی دقیق از مهم‌ترین عوامل توفیق کسب‌وکارها است ولی بعضاً سرمایه‌گذاری اولیه و سرمایه در گردش نیز سهم قابل‌توجهی در رشد استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها دارند. سرمایه‌گذاری مرحله کشت ایده، سرمایه گذاری خطرپذیر، لیزینگ محصولات و وام‌های بانکی از جمله خدمات تامین مالی کسب‌‌‌وکارهای نوپا ازسوی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 12 تیر 1398، کدخبر: 401964 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
دانشگاه آزاد بهنر از دانشگاه های دولتی در زمینه پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان کار کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین