پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
این عضو هیات مدیره پست بانک که مجموعا بیش از 330 میلیون تومان تسهیلات در سالهای گذشته دریافت کرده، هنوز 309 میلیون تومان "مانده اصل تسهیلات " دارد در حالی که از برخی وام ها، چند سال می گذرد.

شعارسال: این عضو هیات مدیره پست بانک که مجموعا بیش از 330 میلیون تومان تسهیلات در سالهای گذشته دریافت کرده، هنوز 309 میلیون تومان "مانده اصل تسهیلات " دارد در حالی که از برخی وام ها، چند سال می گذرد.

پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیئت وزیران، از دی ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و در حال حاضر با دارا بودن ۱۴۵۰۰ شعبه، دفتر و مرکز در سراسر کشور، انواع خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌دهد. هم اکنون نیز پست بانک به عنوان یک بانک دولتی فعالیت می کند و اعضای هیئت مدیره آن شامل نماینده نماینده وزارت اقتصاد، نماینده شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت آذربایجان شرقی، نماینده سازمان خصوصی سازی و نماینده بیمه ایران است.

ترکیب سهامداران نیز شامل ۵۱ درصد سهام متعلق به دولت، ۲ درصد متعلق به شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و ۵ درصد سازمان خصوصی سازی می باشد و بیمه دولتی ایران نیز ۲ درصد سهام پست بانک را در اختیار دارد.

آخرین صورتهای مالی اعلامی از سوی این بانک دولتی که در تاریخ ۱۲ خردادماه به تایید هیات مدیره این بانک رسیده، نشان می دهد یکی از اعضای هیات مدیره به نام غلامحسین صباغی طی سالهای گذشته (عمدتاً از سال ۹۲ تا پایان ۹۶) مجموعاً نسبت به دریافت ۳۳۴ میلیون تومان تسهیلات اقدام کرده است.

از جمله این تسهیلات میتوان به دریافت ۱۸۳ میلیون تومان "وام ضروری" اشاره کرد که مدت زمان بازپرداخت آن ۱۸۰ ماه یعنی ۱۵ سال بوده و سود آن نیز ۱ درصد است. همچنین در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ نیز ۳۷ میلیون تومان وام مرابحه با بازپرداخت ۲۴۰ ماهه یعنی ۲۰ ساله و سود ۱۰ درصد به وی پرداخت شده و سایر وام ها نیز مواردی چون ۱۵ میلیون تومان وام خودرو با سود ۱ درصد و ۷۰ میلیون تومان وام مسکن با بازپرداخت ۲۴۰ ماهه است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه آخرین اسناد مالی این مجموعه دولتی نشان می دهد این عضو هیات مدیره پست بانک که مجموعاً بیش از ۳۳۰ میلیون تومان تسهیلات در سالهای گذشته دریافت کرده، هنوز ۳۰۹ میلیون تومان "مانده اصل تسهیلات " دارد در حالی که از برخی وام ها، چند سال می گذرد و این وام ها تنفس هم نداشته اند که نشانه ای از اقساط پایین تسهیلات است بخصوص آنکه وام اصلی وی با سود ۱ درصد پرداخت شده است. در عین حال، پرداخت تسهیلات در روز ۲۷ اسفند نیز قابل توجه محسوب می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز ، تاریخ انتشار:9 تیر 1398 ، کدخبر:www.mashreghnews.ir ، 971019

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین