پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
محمدعلی طالبی استاندار یزد از راه اندازی فرودگاه اختصاصی با هدف آموزش و انجام پروازهای سبک و دو نفره تا پایان مهرماه در شهرستان مهریز خبر داد.
شعار سال :نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در شهرستان مهریز تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد
نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در شهرستان مهریز تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد
استاندار یزد از راه اندازی فرودگاه اختصاصی با هدف آموزش و انجام پروازهای سبک و دو نفره تا پایان مهرماه در شهرستان مهریز خبر داد.

 محمدعلی طالبی در نشست بررسی مشکلات فرودگاه اختصاصی مهریز با حضور مدیران استان اظهار داشت: این مجموعه به زودی تکمیل و در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد .

وی افزود: طرح اجرایی منحصربه فرد و در زمینهٔ طراحی و ساخت هواپیما به عنوان یک شرکت موفق دانش‌بنیان در کشور مطرح است و در زمینی به مساحت 98 هکتار و با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال راه اندازی می شود.

استاندار یزد ادامه داد: این شرکت در زمینهٔ آموزش خلبان شخصی و تولید قطعات هواپیما و تولید هواپیما برای اولین بار در منطقه خاورمیانه در مهریز یزد فعالیت خود را به طور رسمی از مهرماه آغاز می کند و زمینه اشتغال 250 نفر از نیروهای تحصیل کرده و نخبه را فراهم می کند .

مدیرعامل این مجموعه نیز گفت: این شرکت فعالیت خود را در زمینهٔ آموزش خلبان شخصی و تولید قطعات هواپیما در سال 91 آغاز کرد و در سال 92 این شرکت به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باهمت بلند مدیریت و کارکنان خود توانست گام‌های موفقیت را طی کند .

حسینی‌نسب با بیان این که باند این فرودگاه به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در حال تکمیل است، تصریح کرد: این فرودگاه دارای سه آشیانه به مساحت کلی ۴۲۰۰ مترمربع و یک ساختمان اداری است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، ظرفیت این فرودگاه را ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه، امنیت آن، جایگاه سوخت‌گیری مناسب و مکان فنی مناسب آن است که در این فرودگاه همه این موارد دیده و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز مهریز به برخی مشکلات این فرودگاه نیز اشاره و افزود: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و تأمین آب مورد نیاز  و عدم پرداخت تسهیلات ارزی از جمله مشکلات کنونی این فرودگاه  است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:12تیر1398،کد خبر:865089،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین