پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
طبق یک درخواست از ریاست جمهوری، قرار است طبقه سوم ساختمان موزه هنرهای زیبا در سعدآباد برای ایجاد کاربریِ موزه‌ای در اختیار این نهاد قرار گیرد؛ درخواستی که این پرسش را به‌وجود می‌آورد که آیا یکی از مخازن امنِ چند هزار اثر اسلامی تعطیل می‌شود؟
شعار سال:طبق یک درخواست از ریاست جمهوری، قرار است طبقه سوم ساختمان موزه هنرهای زیبا در سعدآباد برای ایجاد کاربریِ موزه‌ای در اختیار این نهاد قرار گیرد؛ درخواستی که این پرسش را به‌وجود می‌آورد که آیا یکی از مخازن امنِ چند هزار اثر اسلامی تعطیل می‌شود؟

 براساس نامه‌ای که به امضای محمد خیاطیان - معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری - رسیده و رونوشت آن به معاونت‌های مختلف و مربوطه سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری خورده، اعلام شده است که «ترتیبی اتخاذ شود در اسرع وقت بهره‌برداری از طبقه سوم ساختمان موزه هنرهای زیبا در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد طی فرآیندی قانونی جهت کاربری موزه‌ای در اختیار نهاد مذکور و به نماینده‌ معرفی شده‌ای که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل شود.»

این در حالی است که محمدرضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی می‌گوید: درباره‌ی این موضوع شنیده‌ام، اما هنوز این نامه رسما به دستم نرسیده است.

او نسبت به دستور اعلام شده در نامه‌ تاکید می‌کند: باید این درخواست بررسی شود، حتی اگر این درخواست به عنوان یک مکان برای ایجاد موزه‌ی تخصصی برای هدایای رئیس جمهور مطرح شده باشد، ما در سعدآباد مکان‌های مستقل و مناسبت‌تری برای این منظور داریم.

او اعلام می‌کند: اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، از این که مکانی مشخص و مستقل‌تر برای ایجاد این موزه درنظر بگیرد، استقبال می‌کند.

 در سال ۱۳۶۴ ساختمان سابق وزارت دربار پس از سه سال گردآوری مجموعه بی‌نظیری از آثار هنری ایران و سایر کشورهای جهان شامل بیش از سه هزار تابلو نقاشی ارزشمند و تندیس‌های منحصر به فرد به دست آیت‌الله خامنه‌ای - رئیس جمهور وقت - به صورت رسمی افتتاح شد. این آثار از کاخ های سلطنتی، دفاتر وزارت دربار، موزه‌های منحل شده‌ای مانند موزه نگارستان و سایر اماکن سلطنتی جمع آوری شده بودند. آثار ایرانی این موزه از دوران صفوی تا هنرمندان معاصر مانند میرزا بابا، آقا صادق، عبدالله خان، مهرعلی اصفهانی و کمال‌الملک تا هنرمندان دوره معاصر مانند سهراب سپهری،فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، نصرالله افجه‌ای، رضا مافی، پروانه اعتمادی، منیر فرمانفرماییان و هنرمندان صاحب نام پیشگام هنر معاصر ایران دیده می‌شود.

از سوی دیگر این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنری قرن‌های ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ اروپا را در خود دارد؛ آثارِ هنرمندانی مانند «ژول برتون»، «سالوادئر دالی»، «برنارد بوفه»، «ایوان ایوانوویچ شیشکین» و «هربرت بایر» این ساختمان را به مهمترین موزه هنر کلاسیک تبدیل کرده بودند؛ موزه‌ای بزرگ با سه هزار و ششصد متر مساحت و دارای مخازن قابل قبول برای نگهداری آثار.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:13تیر1398،کدخبر:98041306784،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
دیگه به موزه ام رحم نمیکنید یعنی حتی موزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین