پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
زلزله سال 96 ایلام که بسیاری از واحدهای مسکونی شهری و روستایی سه شهرستان« سیروان»، «چرداول» و «ایوان» را تخریب کر یکی از هزاران وعده خوبان بود که یکی وفا نکند، کمک بلا عوض به زلزله زدگان این سه شهرستان محروم در استان ایلام از وعده‌های داده شده در زلزله سال 96 ایلام است که تاکنون محقق نشده است.

شعار سالحادث شدن اتفاقات ناگوار در کشور مانند «سیل»، «زلزله»، «آتش‌سوزی» و سایر موارد حاد در مراحل اتفاق موجب حضور بیشمار مسئولان و دادن وعده و وعیدهای بسیار می‌شود، اما آن زمان که آب از آسیاب گذشت پیگیری وعده‌های داده شده و کنفرانس‌های خبری و حضور در شبکه‌های رادیو و تلویزیون و قرار گرفتن در صدر اخبار خبرگزاری‌ها و فضای مجازی کم، کم، رنگ می‌بازند و گفته‌ها فراموش و وعده‌ها به فایل بایگانی هزاران وعده داده شده می‌روند و به قول شاعر؛ «هزار وعده خوبان یکی وفا نکند».

زلزله سال 96 ایلام که بسیاری از واحدهای مسکونی شهری و روستایی سه شهرستان« سیروان»، «چرداول» و «ایوان» را تخریب کر یکی از هزاران وعده خوبان بود که یکی وفا نکند، کمک بلا عوض به زلزله زدگان این سه شهرستان محروم در استان ایلام از وعده‌های داده شده در زلزله سال 96 ایلام است که تاکنون محقق نشده است.

علی فیضی از شهروندان سیروانی که منزلش درحادثه زلزله 96 دچار تخریب شده است در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در اتفاق زلزله 96 قرار بر این شد که وام بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت که این وام تاکنون پرداخت نشده است.

این شهروند در ادامه گفت: از سال 96 تاکنون با مراجعه مکرر با بیان عدم وجود اعتبار مواجه و نتوانسته‌ایم از وام بلا عوض برخوردار شویم.

فتاحی دیگر شهروند آبدانانی نیز با گلمندی از برخورد ادارات مسئول در امر پیگیری و واگذاری وام بلاعوض عنوان داشت: اگر قرار بود وام بلاعوض داده نشود، چرا مارا سرگردان رفت و آمد به ادرات کردند.

وی در ادامه افزود: کاش از همون اول نمی‌گفتند وام بلا عوض می‌دهیم تا هم ما راحت بودیم و هم در رفت و آمد به ادرات خسته نمی‌شدیم و به نیت دریافت وام خود را مقروض نمی‌کریم.

فتاحی خاطرنشان ساخت: اگر بعد از گذشت 2 سال وامی هم داده شود، فقط هزینه رفت وآمد ما جهت پیگیری این وام به ادارات می‌شود.

به جهت پیگیری موضوع و چرایی عدم پرداخت وام کمک بلاعوض زلزله زدگان ایلامی سال 96 با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی پرداخت وام بلاعوض به زلزله زدگان روستاهای سه شهرستان ایلام است، مطرح که پاسخ روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام آن است که: کمک بلاعوض زلزله زدگان فراموش نشده است ومنتظر اعتبار هستیم.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت:در اثر زلزله سال 96 که کانون اصلی آن استان کرمانشاه و شهر سرپل ذهاب بود، به تعدادی از واحدهای مسکونی شهری و روستایی سه شهرستان سیروان، چرداول و ایوان خسارات بیشتری و به برخی ساختمان ها و ابنیه شهر ایلام و سایر شهرستانها هم آسیب های جزئی وارد شد که با ابلاغ اعتبارات از طرف دولت به استان و بنیاد مسکن؛ کلیه واحدهای آسیب دیده در سطح استان کارشناسی و به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند و افراد خسارت دیده پس از تشکیل و تکمیل پرونده، تسهیلات خود را دریافت داشته اند و در خصوص کمک بلاعوض و اعتبار مصوب دولت؛ با توجه به اینکه تنها بخشی از اعتبار تصویبی به بنیاد مسکن تخصیص داده شد و از طرفی کانون اصلی زلزله در استان نیز سه شهرستان سیروان، چرداول و ایوان بوده است، کمک بلاعوض به آسیب دیدگان این سه شهرستان پرداخت و جهت سایر عزیزان نیز مکاتباتی صورت گرفته که در صورت تخصیص اعتبار از طرف دولت؛ کمک بلاعوض دیگر خسارت دیدگان دارای پرونده نیز پرداخت خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 13تیر 98، کد خبر: 2046528، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین