پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان قبل از آغاز مراسم جشن استقلال آمریکا پرچم این کشور را مقابل کاخ سفید آتش زدند.رسانه‌های آمریکایی، از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین بامداد جمعه گزارش داده‌اند قبل از سخنرانی دونالد ترامپ درگیری‌هایی میان مخالفان او و طرفدارانش صورت گرفته است.

شعار سال: عده‌ای از معترضان بامداد جمعه (به وقت تهران) قبل از سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت سالروز استقلال آمریکا در بیرون کاخ سفید پرچم کشورشان را آتش زدند.

رسانه‌های آمریکایی، از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین بامداد جمعه گزارش داده‌اند قبل از سخنرانی دونالد ترامپ درگیری‌هایی میان مخالفان او و طرفدارانش صورت گرفته است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این اعتراضات که در مقاطعی به زد و خوردهای خشن تبدیل شد تنها چند بلوک با تجمع مردمی که برای تماشای جشن روز استقلال آمریکا و سخنرانی ترامپ تجمع کرده بودند فاصله داشت.

تعداد بازدید : 5

طبق این گزارش، معترضان هنگام سوختن پرچم آمریکا شعار می‌دادند: «آمریکا هیچ وقت بزرگ نبوده است.» این شعار، احتمالاً برای مخالفت با شعار «بیایید آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» سر داده شده که ترامپ همواره آن را مطرح می‌کند. سرویس مخفی آمریکا برای خاموش کردن آتش مداخله کرده است.

«جوئی جانسون»، یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات قبل از آغاز تظاهرات‌ها گفت: «می‌خواهم با مردم دنیا صحبت کنم تا بدانند که در داخل مرزهای این کشور هم کسانی هستند که در کنار مردم دنیا ایستاده‌اند.»

بعد از خاموش شدن آتش، معترضان با گروهی از طرفداران ترامپ که شعارشان «ترامپ ۲۰۲۰» بود درگیر شدند. دو گروه شعارهایی مقابل هم سر دادند که گاهاً به زد و خوردهایی منجر می‌شد.

سرویس مخفی آمریکا چندین نفر از معترضان، از جمله «جوئی جانسون» را دستگیر کرد و به آنها دستبند زد.

تعداد بازدید : 5

مراسمی که ترامپ برای گرامی‌داشت جشن روز استقلال آمریکا دستور داده بود از قبل با انتقادات گسترده‌ای در آمریکا رو به رو شده بود. روز پنجشنبه گزارش شد رسانه‌های «ان‌بی‌سی‌نیوز»، «ای‌بی‌سی‌نیوز»، «سی‌بی‌اس» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» سخنرانی ترامپ در مراسم روز استقلال را پخش نخواهند کرد.

ترامپ دستور رژه تانک‌ها و پرواز هواپیماها به مناسبت این جشن را داده است. یک نماینده کنگره آمریکا این دستور ترامپ را به «آتش‌بازی برای خودستایی» تعبیر کرده و به شدت از آن انتقاد کرده است. (جزئیات بیشتر)

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 14تیر 98، کد خبر: 13980414000049، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین