پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
"محمد عبدالسلام" سخنگو و رئیس هیأت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن و "مارتین گریفیث" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه در مسقط پایتخت عمان دیدار و گفت وگو کردند.

شعار سالدر این دیدار اوضاع سیاسی، انسانی و اقتصادی یمن و نیز چگونگی اجرای روند سیاسی و عبور از موانعی که دولت "عبدربه منصورهادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و عربستان در این مسیر ایجاد کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالسلام در این دیدار گفت: موافقت با استقرار مجدّد نیروهای محلی در الحدیده به صورت یکطرفه از سوی ما، باید انگیزه‌ای برای طرف دیگر (دولت منصورهادی) باشد تا در یک توافق سیاسی جامع مشارکت کند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: طرف دیگر (دولت هادی) تلاش می‌کند در پیشبرد برخی موضوعات، کارشکنی کند؛ همان اتفاقی که برای به شکست کشاندن توافق بندر الحدیده (غرب یمن) و افزایش نقض توافق انجام داد.

عبدالسلام گفت: آمادگی کامل داریم تا درباره موضوعات توافق شده در مذاکرات سوئد بویژه برقراری آتش بس در تعز و آزادی تمامی زندانیان، همکاری کنیم.

وی، دولت هادی را به کارشکنی و بهانه تراشی متهم کرد و گفت: آنها به دنبال این نیستند که روند سیاسی یا توافق استکهلم پیشرفتی داشته باشد، چرا که پیشرفت در روند سیاسی یمن، پیامدهای منفی برای عربستان خواهد داشت و ریاض را فاقد مشروعیت واقعی برای گفت وگوی سیاسی خواهد کرد.

رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن در مذاکرات سوئد با اشاره به اهمیت بهره گیری از طرح‌هایی که شورای عالی سیاسی یمن ارائه می‌دهد، افزود: این طرح در واقع در جهت اجرای موضوع اقتصادی در توافق صورت گرفته و به سود تمامی شهروندان یمنی خواهد بود.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی دست یافتند.

از مهم‌ترین بندهای این توافق می‌توان به تعهد طرفین به عدم انتقال هرگونه تجهیزات نظامی به استان الحدیده، و بنادر سه گانه الحدیده، الصلیف و رأس عیسی اشاره کرد.

این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

جنبش انصارالله که سازمان ملل متحد بارها پایبندی اش به توافق استکهلم را تأیید کرده، عامل اصلی انجام نشدن این توافق را کارشکنی طرف مقابل و ائتلاف متجاوز سعودی و امارات می‌داند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 14تیر 98، کد خبر: 83381950، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
درباره همون معامه قرن ایران چرا مخالفه الان یا کی مخالفه اصلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین