پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
اقدام جمهوری اسلامی ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم با بازتاب‌های گسترده‌ای در میان شخصیت‌های جهان مواجه شده است و مقامات بین‌المللی از آن حمایت کردند.
شعارسال: مهلت ۶۰ روزه ایران به کشورهای اروپایی برای تضمین منافع اقتصادی ایران از توافق هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک پایان یافت و تصمیمات جدید کشورمان درباره کاهش تعهدات برجامی در نشست خبری سخنگوی دولت با حضور سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام شد.

طبق تصمیم جمهوری اسلامی ایران، از امروز محدودیت غلظت غنی‌سازی برداشته و این موضوع به طور رسمی در نامه‌ای از سوی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام می‌شود.

همچنین ایران یک فرصت ۶۰ روزه به اروپا می‌دهد تا در صورت اجابت نشدن حقوق کشورمان، گام بعدی برداشته شود. با این وجود، جمهوری اسلامی ایران برجام را نقض نمی‌کند، بلکه از حقوق مصرح خود در متن برجام ذیل بند ۳۶ استفاده می‌کند. روند کاهش تعهدات کشورمان در راستای حفظ برجام است، ولی امکان دارد این روند در نهایت به خاتمه حضور در برجام منتهی شود.

این اقدام جمهوری اسلامی ایران با بازتاب‌های گسترده‌ای در میان شخصیت‌های جهان مواجه شد و کنستانتین کاساچیف، رئیس کمیسیون روابط خارجه شورای فدرال روسیه گفت: آمریکا مسئول حفظ توافق هسته‌ای است.

ميخائيل اوليانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تصریح کرد: تصمیم ایران در عبور از سطح موجود غنی‌سازی اورانیوم انتظار می‌رفت و آنها دراین‌باره شفاف عمل می‌کنند.

وی افزود: در روزهای آینده می‌توان حدی را برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم مشخص کرد. ما ماهیت اقدام ایران را درک و این کشور را تشویق می‌کنیم تصمیماتی اتخاذ نکند که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع شود.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور اقدام ایران را در افزایش سطح اورانیوم غنی‌شده محکوم کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1398 ، کدخبر: 402866 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین