پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
باقری با بیان اینکه ایران همه تعهدات برجامی خود را انجام داد، گفت: باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ گونه تزلزل در استیفای حقوق مان دیده نشود. ما در حال حاضر به یک بازدارندگی فعال و عملیاتی رسیدیم.

شعار سال: «علی باقری» شب گذشته (شنبه 15 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامي پرداخت و گفت: روسیه و چین در بحث هسته‌ای مقابل ما نبودند. اروپا و آمریکا طرف های تحریم ما بودند به طوری که تنها هدف برجام رفع تحریم‌ها بود.

معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تثبیت حقوق و فعالیت‌های هسته‌ای جزو و مفروضات موضوع به حساب می‌آید، گفت: ایران از ابتدای برجام همه تعهدات را انجام داد اما طرف مقابل از همان ابتدای اجرایی شدن برجام به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت چند شرکت و فرد ایرانی را تحریم کرد که مصداق نقض برجام بود.

وی با بیان اینکه اقدام فرع بر رویکرد است، گفت: در حادثه منا ۵۰۰ زائر ایرانی به شهادت رسیدند در این راستا دولت اقداماتی را انجام داد ولی این اقدامات منجر به این مسئله نشد که سعودی‌ها مانند دولت مسئول با موضوع برخورد کنند از این رو مقام معظم رهبری فرمودند که سعودی ها باید در چهارچوب حرکت کنند با ذکر این مثال می توان فهمید که رویکرد اصل و اقدام فرع است.

باقری با اشاره به اینکه آمریکا خود را از ذیل تعهدات برجام خارج کرده است، افزود: آمریکا خود را از زیر بار مسئولیت‌های برجام خارج کرده است. اروپا نیز پس از خروج آمریکا تمام تحریم‌های ضد ایرانی را اجرا کرد.

معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اروپاي امروز دچار ضعف شده است به طوری که قدرت‌های اصلی اروپایی با مشکل اساسی در داخل خود روبه‌رو هستند، گفت: کشور‌های غیر متعهد همچون روسیه و چین قائل به این موضوع هستند که آمریکا برجام را نقض کرده است. طرف مقابل دعوایی را علیه ما مطرح کرده اند و می‌گویند ما عدم پایبندی نسبت به برنامه داشته ایم که مقبول آن‌ها نیست.

معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اروپا در مورد اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم ما را تهدید می‌کند به طوری که می گویند عدم پایبندی اساسی را نسبت به برجام انجام داده‌ایم گفت: ما امکانی را در اختیار داریم که اگر از آن به خوبی استفاده کنیم راه برای آن‌ها بسته می‌شود.

باقری در ادامه این برنامه خبری به بند ۳۶ برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا مطابق بند ۲۹ اقدام به نقض برجام کرده است به طوری که جلوی تجارت عادی ایران را گرفته است. ما باید با آزادگی کامل براساس نیازهایمان راه خود را در اجرای کاهش تعهدات برجامی خود انجام دهیم، مسیر ما مشخص است و استیفا حقوق و رسیدن به مطالبات حقوقی مردم هدف ما در اجرای کاهش تعهدات برجامی به شمار می‌رود.

معاون سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ گونه تزلزل در استیفای حقوق مان دیده نشود، گفت: ما در حال حاضر به یک بازدارندگی فعال و عملیاتی رسیدیم. آمریکایی‌ها به دنبال حفظ استمرار فشار و ‌تحریم‌ها هستند و اروپا آمریکا را در این معادله کمک می‌کند؛ این درحالی است ایران در صدد آن است این معادله را بر هم بزند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ 16 تیر 98، کد مطلب: 806519: www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین