پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
عضو برجسته جریان اصلاحات اعضای کمیته سه نفره بررسی مشکلات دانشگاه‌ها در کمیته گفتگوی ملی را اعلام کرد.
شعارسال: حجت‌الاسلام محسن رهامی درباره برگزاری جلسات کمیته گفتگوی ملی اظهار کرد: این جلسات با حضور محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام احمد مازنی، عزت‌الله ضرغامی، محمد صدر،‌ حجت‌الاسلام ابوترابی‌‌فرد، نجفقلی حبیبی، سیدمحمد حسینی، محمدرضا باهنر، محمدمهدی زاهدی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته اشخاص دیگری هم در این جلسات مشارکت دارند، اما علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن نامشان ندارند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اشخاص حاضر در کمیته گفتگوی ملی ثابت نبوده‌اند، بیان کرد: گفتگوی ملی از سال ۸۹ یا ۹۰ شروع شده، اما یک یا دو سال است که محتوای آن کم‌کم رسانه‌ای می‌شود و آرام‌آرام در حال حصول نتیجه است.

رهامی با اشاره به اینکه این گفتگو نخستین با حضور مرحوم آیت‌الله مؤمن آغاز به کار کرد، گفت: ایشان علاقه‌مند به رسانه‌ای شدن محتوای این جلسات نبودند. من به همراه برخی از دوستان دانشگاهی و سیاسی خودم با کسب اجازه از آیت‌الله مؤمن به محضر آیت‌الله یزدی رسیدیم و بعد از آن گام‌‌به‌گام به جلو آمدیم تا اینکه کمیته گفتگوی ملی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در آن زمان من مسئول کمیته رایزنی و ائتلاف اصلاح‌طلبان بودم، خاطرنشان کرد: مسئولیت دیدار با برخی شخصیت‌های مذهبی با من بود و در آن زمان به دیدار برخی از مراجع ازجمله آیت‌الله ثانی، آیت‌الله محسن قمی و آیت‌الله بیات و برخی مراجع سنتی دیگر رسیدیم که مایل نبودند اسامی آنها در مصاحبه‌ها ذکر شود؛ بنابراین در جلساتی که با حضور آقای ناطق‌نوری برگزار کردیم، او تأکید داشت که این جلسات را به‌عنوان جلسات سیاسی تلقی نکنیم و در مصاحبه‌ها از این‌ها به‌عنوان نشست‌های طلبگی عنوان کنید.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد عضو ثابت جلسات گفتگوی ملی است، افزود: وی یک هفته در میان در این جلسات شرکت می‌کند و از بانیان اصلی این نشست‌هاست. همچنین چون ابوترابی‌فرد پیش از این مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و نایب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و نیز امروز هم امام جمعه موقت تهران است، شخصیت ملی حساب می‌شود و به واسطه روابطی که با او داریم به عضوی تأثیرگذار تبدیل شده است.

رهامی با بیان اینکه نشست‌های گفتگوی ملی به آشنایی قبلی اعضا باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید که این نشست‌ها رنگ و بوی سیاسی کمتری دارد به این خاطر است که اعضاء از قبل با یکدیگر آشنایی کافی را داشتند و از احوالات هم آگاه بودند.

وی بیان کرد: مثلاً آیت‌الله مؤمن با وجود اینکه کسالت هم داشتند در منزل شخصی خود جلسه نمی‌گذاشتند و با وجود بیماری وقتی مسئله‌ای به وجود می‌آمد نزدیک چهار ساعت برای حل و یا بررسی این مسائل برای ما وقت می‌گذاشتند و دوستانی که در قم زندگی می‌کردند و با وضعیت مزاجی ایشان آشنایی داشتند خودشان متعجب بودند که چطور آیت‌الله مؤمن با این وضعیت چنان حوصله و توانی برای حضور در نشست‌های سیاسی و اجتماعی دارند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه در یکی از این جلسات گفتگوی ملی با آیت‌الله مؤمن درباره وضعیت حصر را مطرح کردیم، یادآور شد: از وی خواستیم تا برای حل موضوع حصر به ما کمک کنند، اما این جلسات دولتی نیست که بخواهیم محتویات آن را کامل رسانه‌ای کنیم، بلکه به قول آقای ناطق‌نوری نشست‌های طلبگی است.

رهامی خواست بزرگان دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب را برای ادامه جلسات گفتگوی ملی ملاک و اصل قرار داد و افزود: بزرگان هر دو جناح بزرگ سیاسی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که باید با یکدیگر گفتمان داشته باشند و شکر خدا خوب هم جواب داده و بسیاری از تنش‌هایی که می‌توانست به جامعه کشانده شود را در این جلسات و با لابی‌هایی که انجام شد، حل کردیم.

وی با بیان اینکه افزایش حضور و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات نتیجه شکل‌گیری فضایی است که توسط گفتگوی میان دو جناح صورت گرفته و گفت: این جلسات آثار عملی مثبتی برای مردم داشته است. مثلاً در مورد مشکلات دانشگاه‌ها من، آقایان ابوترابی‌فرد و زاهدی جلسات مستمری را برگزار کردیم و پس از آن به حضور وزیر مربوطه رفتیم تا این مشکلات برطرف شود.

این فعال اصلاح‌طلب عنوان کرد:‌ تلاش ما این است که در جلسات کمیته گفتگوی ملی نتایج مثبتی برای مردم حاصل شود و نیز اختلافات و تنش‌های سیاسی در سطح کلان کاهش یابد و از طرف دیگر مشترکات دو جناح پیگیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 ، کدخبر: 403185 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
گفتگوی ملی دیگه از کجا دراومده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین