پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۱۹۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در واکنش به امکان انتقال فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت والدین، گفت: مسؤولان وزارت علوم خیلی با این موضوع موافق نیستند اما می‌گویند این روال از قدیم در قانون بوده است؛ البته اگر خودم باشم از این حق استفاده نمی‌کنم.
شعار سال : برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من،سوژه را با عنوان ژن خوب فرزندان اعضای هیأت علمی ثبت کرده‌اند.

در این کمپین مطرح شده: «از جمله مصادیق تبعیض در جامعه و سوءاستفاده از اختیارات حاکمیتی به نفع خود، اعطای سهمیه نقل و انتقال به فرزندان اعضای هیأت علمی است. این امر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، طبق دستورالعمل اجرایی این مصوبه 2 فرزندان اعضای هیأت علمی که در آزمون سراسری پذیرفته شده باشند، می توانند به یکی از دانشگاه های شهر محل خدمت پدر یا مادر انتقال یابند. این بدان معناست در صورتی که یک عضو هیئت علمی در یکی از دانشگاه های یکی از کلان شهرها اشتغال داشته باشد، فرزند وی که در یکی از دانشگاهی دورافتاده پذیرفته شده است میتواند به دانشگاهی در کلان شهر محل اشتغال پدر منتقل شود. جالب آنکه این موضوع پیش از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت وزیران تصویب شده بود. 3 ولی به موجب رأی دیوان عدالت اداری «از مصادیق تبعیض ناروا مصرح در بند 9 اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» تشخیص داده شده و ابطال شد.

اما چندی بعد به شکلی که گفته شد تصویب و در دستور کار قرار گرفت. سؤال اینجاست: طبق کدام دلیل منطقی فرزندان اعضای هیأت علمی تنها بخاطر عضویت یکی از والدین شان در هیأت علمی دانشگاه، از امتیازی برخوردار شوند که عموم دانشجویان کشور از آن محرومند؟ آیا نمیتوان ذینفع بودن تصمیم گیران را به عنوان انگیزه ای جدی برای اتخاذ چنین تصمیمی تلقی کرد؟»

خبرنگاری این خواسته را از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کرده است.

محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند امتیاز نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی از مصادیق تبعیض در جامعه است، اظهار داشت: می‌دانم که مسئولان وزارت علوم هم خیلی نسبت به این مسئله نظر موافق ندارند، اما می‌گویند این امتیاز از قدیم بوده و در قانون پیش‌بینی شده است که این حق برای اعضای هیأت علمی چه پیمانی چه آزمایشی چه رسمی وجود دارد که می‌توانند فرزندان خود را به محل خدمت بیاورند.

وی ادامه داد: اگر خودم باشم از این حق استفاده نمی‌کنم، زیرا می‌گویم بهتر است اجازه دهیم هر کس در همان سطح علمی که از نظر سازمان سنجش مشخص شده باشد بماند؛ زیرا این موضوع هم دردسرهایی دارد، برای مثال؛ اگر کسی در دانشگاه سطح سه یا چهار قبول شده و به دانشگاه سطح یک منتقل شود، به عنوان پدر نمی‌توانم هر روز در هر ترماز او حمایت کنم و دانشجو باید نمره بیاورد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریادامه داد: دانشجو وقتی در دانشگاه متناسب با سطح خود تحصیل نکند عقب می‌افتد؛ بهتر است در جایی تحصیل کند که بقیه هم همپای او باشند و بتوانند طی ۸ ترم در آنجا با آرامش درس بخواند، در غیر این صورت می‌بیند که دیگران تیزپا پیش می‌روند و او عقب مانده است.

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18تیر1398 ، کدخبر:  13980412000254:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
اره دیگه از قبل درج کردید یا نکرده بودیدم بالاخره ادمایی که پول دارن باید یه فرقی به هرحال با ادم معمولیا داشته باشن نمیشه که همه برابر باهم باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین